Vance & Hines shortsthots

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Vance & Hines shortsthots

Bericht door knutselsmurf »

Er rijden er bij ons verschillende Wildstars met Short Shots, met en zonder demper. Zelf heb ik er een set op gehad, met een K&N filter. Dit omdat ik mijn gemonteerde uitlaten, Roadhouse Dooleys kapot hed gereden en gerepareerd moesten worden.
Ik weet alleen niet wat voor setting ik in mijn carburateur heb op dit moment. Maar bij mij, met de standaard dempers was de acceleratie een stuk feller als met de Roadhouse Dooleys. Ook het verbruik ging door die rijstijl wel omhoog.
Als ik vol gas reed en draaide het gas in een keer dicht, had ik tot stilstand niet een knal. Ik heb nu de gerestaureerde Roadhouse uitlaten er weer op zitten, de Short shots zitten weer op mijn project.

Afbeelding
De Roadhouse Dooleys, klassieke uitlaat voor een rustige rijstijl.

Afbeelding
De Short Shots, veel zicht op de motor, minder is meer.

Maar ik ga er van uit dat er wel meer ervaringen gedeeld gaan worden.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Vance & Hines shortsthots

Bericht door knutselsmurf »

Nee, Jarno, die horen echt op dit project thuis. Neem eens contact op met Stosh, die heeft volgens mij een ingang om Vance&Hine´s te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Vance & Hines shortsthots

Bericht door Kokkie »

jarno schreef:Maar had teveel problemen met na verbranding.
De shortshots vind ik wel mooi, maar hoe zou hij daar op reageren?

grt Jarno
Wil je die shortshots omdat je ze mooier vindt, of omdat de uitlaten die er nu opliggen last hebben van na-verbranding?

Want als het om dat na-verbranden gaat, zou afstellen van je carburateur een oplossing kunnen zijn.
Dat afstellen zal ook moeten gebeuren als je er de short-shots op monteert.

Kokkie.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuw hier

Bericht door knutselsmurf »

Hier de motor van Jarno.
Afbeelding

En nog een...
Afbeelding

Jarno, als ik je uitlaten eens bekijk lijken die wel erg qua aanzicht op de short shots van Vance & Hines. In ieder geval op de eerste foto.
Ik zou het toch zoeken in de afstelling. Eerst eens uitzoeken wat er allemaal in je carburateur aan de hand is.
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door MOD »

Jarno, open uitlaten en een standaard luchtfilter is niet de beste combinatie. :nea:
Iedere aanpassing van de uitlaat of luchtfilter vereist een aapassing / afstelling van de carburateur om motor scahde te voorkomen. (verbrande kleppen) :this:

Mooie bike overigens, gebouwd bij Brouwer ?
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door MOD »

Klopt mooie diepe dreunen, wel rustig met je gas met de Polizei in de beurt..... vraag maar aan Twin
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Jojo
Gast
Reactions:

Re: Vance & Hines shortsthots

Bericht door Jojo »

Jarno.

Ik weet wel iemand die je luchtfilter kan afstellen, Hè Robert.

Misschien wat voor knutseldag 2015
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Vance & Hines shortsthots

Bericht door knutselsmurf »

Nou, Huib, volgens mij kun je aan je luchtfilter weinig afstellen. Je zult wat dieper moeten graven denk ik. Bijvoorbeeld hier.........
Afbeelding

Dit zijn er dan twee van een Intruder, gelukkig heeft de Wildstar er maar 1. Moet je wel een beetje middelen tussen voor en achter. Bij de Intruder kun je wel elke cilinder voorzien van zijn eigen, goede mengsel.
Plaats reactie