Mijn naam is Warrior en sinds 2,5 maand ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha xvz1300 Royal Star. Het is een schitterende motor, echter heeft de vorige eigenaar niet veel aan onderhoud gedaan. Ondertussen twee nieuwe banden, nieuwe remblokken, oliefilter en olie om de motor eens wat te verwennen. Tot ik een maand terug last kreeg van een slippende koppeling. Google en Youtube zijn super handig maar toch kan ik graag wat ondersteuning krijgen.
Eerst maar eens gekeken naar de vloeistof. Deze is Dot 4 maar was dik, vies en zeer bruin. Dus zowel de koppelingsvloeistof als beide remvloeistoffen vervangen. Probleem van slippende koppeling was drie dagen weg. Kwam weer terug. Boel was goed ontlucht, geen luchtbellen. Dus het volgende gedaan : Koppeling revisie van de koppelingspomp zowel op het stuur, alsmede de koppelingspomp op het blok. Koppelingskabel vervangen, ivm met sponzig zijn.
Toen ik de koppelingspomp op het blok uit elkaar haalde zat de rubber O-ring met de opening naar buiten (de O-ring welke om de cilinder zit).volgens het werkplaatshandboek leek de opening juist naar het blok te moeten zitten. Gevolg : lekkende koppelingspomp. Dus sleiutelen maar weer en de ring omgedraaid. Pomp lekt niet meer, maar wie kan mij vertellen hoe de O-ring hoort te zitten? Daarbij pakte de koppeling eerst vlotter op, nu moet ik de hendel vrij ver laten opkomen. Toch echt geen lucht meer in het systeem.
De

Ik zou zeer blij zijn met een reactie.
Met tuffende groet,
Warrior