banden spanning dragstar XVS650

Algemene en technische onderwerpen voor de Dragstar 650/1100
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biker-Ludje
Gast
Reactions:

banden spanning dragstar XVS650

Bericht door Biker-Ludje »

kan iemand mij vertellen,

wat de beste bandenspanning is, voor zowel de voor als achterband?

ik hoor het wel.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: banden spanning dragstar XVS650

Bericht door MOD »

Tip :27: Google bandenspanning dragstar XVS-650 en krijgt het volgende resutlaat :shock:
XVS650 Drag Star
Voor 100/90 -19 57S L309 2,0
Achter 170/80 -15 77S G546 2,3
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden spanning dragstar XVS650

Bericht door SkyZip »

Ik hou ze altijd achter en voor op 2,2 (ik ben nogal zwaar en bij remmen komt mijn hele gewicht op die voorband)
Gebruikersavatar
Biker-Ludje
Gast
Reactions:

Re: banden spanning dragstar XVS650

Bericht door Biker-Ludje »

hey skyzip

thanks voor de tip
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: banden spanning dragstar XVS650

Bericht door Rebel57 »

Ik zou juist niet kiezen voor een lagere bandenspanning. De motor wordt instabiel van en je banden slijten snel
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden spanning dragstar XVS650

Bericht door SkyZip »

rebel57 schreef:Ik zou juist niet kiezen voor een lagere bandenspanning. De motor wordt instabiel van en je banden slijten snel
In dat geval moet je de bandenspanning van de bandenfabrikant aanhouden en niet die van de motorfabrikant.
De bandenspanning is voor ieder compound en bandvorm namelijk verschillend.

Ik geef alleen aan wat het prettigst rijdt gecombineerd met rij ervaring (27 jaar waarvan 20 ook 's winters + 1,5 jaar motor ordonnans)

Maar serieus, de grip op de weg is uiteraard het belangrijkst, bij hogere spanning veranderd er niet zoveel, maar bij een te lage spanning wordt de band iets warmer waardoor je grip iets beter wordt bij lage snelheden, te laag is natuurlijk niet goed, dan zou zelfs je compound kunnen vervormen waardoor je rare waggelbewegingen gaat voelen.
Maar 0,1 ga je niet merken in je band, hij wordt alleen een graad of 5 warmer.
De voorband is veel minder kritisch, die is het belangrijkst bij remmen en hoe meer gewicht je meesjouwt (zoals mijn 140 kilo), hoe meer extra vering je krijgt tijdens het remmen of bij rijden door een gat of over een hobbel.

Overigens is bovenstaande alleen voor als je meestal alleen rijdt, als je meestal met zijn tweeen rijdt zou ik de spanning voor hetzelfde houden maar voor het zitgemak de druk op 2,5 houden.
Plaats reactie