kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Technische vragen over alles wat met luchtfilters te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubbere ronnie
Gast
Reactions:

kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Bericht door rubbere ronnie »

Ik zou graag mijn luchtfilter willen vervangen voor een ander exemplaar maar wil graag weten wat het effect zou zijn.
Ik heb nu een hyper charger van kuryakin en wil graag een maltese cross luchtfilter.
http://www.americanbikeshop.com/winkel. ... Categorie=

nu zal hij waarschijnlijk op nieuw afgesteld moeten worden, maar hij reed toch al te duur(benzineverbruik) dus dat geeft niet.
Ook vind ik het eventuele vermogen niet zo heel belangrijk ik rijd toch nooit harder dan 130.
Maar de motor is voorzien van een andere(snellere) carb en een dyno3000 cdi en ik wil graag weten dat hij geen nadelige effecten hierdoor krijgt.

bvd
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Bericht door MOD »

Afbeelding

Ron, de Hypercharger geeft een goede performance. Het filter dat je nu wil hebben geeft zoals ik op foto heb gezien wel een voldoende luchtstroom. Zit er een K&N filter in ? :kweenie: Dat is ook belangrijk voor de luchtstrom.
Verder moet je er rekening mee houden dat er wel een bevestigingsbeugel voor de XV-1600 aanwezig is. Volgens mij is het filter alleen leverbaar voor de HD.

Afstellen en performance weet je pas op het moment dat dit filter is gemonteerd of een Dynocenter of verschillende proefruns heb je daar voor nodig.

Weet zelf best wel veel over het afstellen van de Carburator, maar ieder filter vereist een andere afstelling.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Bericht door eRJee »

Ik zeg... verruil die snellere carburateur maar voor en originele en plaats er een mooi Maltese luchtfilter op.
Daarna even op de testbank voor de juiste afstelling.

Dan weet ik wel iemand voor die snellere carburateur van je... :29:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
rubbere ronnie
Gast
Reactions:

Re: kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Bericht door rubbere ronnie »

eRJee schreef:Ik zeg... verruil die snellere carburateur maar voor en originele en plaats er een mooi Maltese luchtfilter op.
Daarna even op de testbank voor de juiste afstelling.

Dan weet ik wel iemand voor die snellere carburateur van je... :29:
sorry erjee, maar begrijp niet helemaal waarom ik dat zou doen :P
Carb zit me prima, alleen luchtfilter word verandert(al boeit me het vermogen me echt niet veel)
Maar sorry deze gaat niet weg. :26:
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: kuryakin veruilen door ander luchtfilter

Bericht door eRJee »

:P
0
SREU#0121
Afbeelding
Plaats reactie