Hier de foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=NNOVTGTN
remklauwen ophangen.
Spatbord en remklauwen verwijdert
Wiel verwijdert, welk eerst de motor op de motorlift gezet natuurlijk
Bovenste kroonplaat lossen (moer) en klemmen los, daarna optillen en de bussen van de vork halen, kroonpplaat kan teruggezet worden en daarna kunnen de onderste klembouten (onderste kroonplaat) los en de vorkpoten kunnen eruit.
Draai daarna de bovenste doppen eraf en schudt de olie eruit. Pas wel even op er zit een veer in. Haal deze eruit.
Vieze olie foto's
uitlekken
De plaatjes laten de troep zien die in de olie zit.
Veerpoten weer vullen met vorkolie. Zonder de veer erin en met ingedrukte bus tot 11cm onder het bovenste randje.
Dan weer de veer erin en de dop erop schroeven. Wel voorzichtig.
Zo krijg je gemakklijk in je eentje de dop er weer op zonder dat de schroefdaard van de aluminium dop helemaal kapot gaat. Met de hand draaien, dan kun je goed voelen hoe de draad gaat.
En dan in omgekeerde volgorde weer terug. Met de afstelling van de veerpoten op hoogte even de bovenste kroonplaat vastzetten zonder de beschermbussen op de poten. Dan draai je de onderste kroonplaat eerst vast op hoogte. Dan de bovenste kroonplaat tijdelijk eraf om de bussen te monteren.
Daarna alles weer terugbouwen.
Vork Olie verversen, hoe te demonteren
Re: Vork Olie verversen, hoe te demonteren
Even een vraagje, waar heb je die oliedruk meter gekocht? gaaf ding lijkt me wel wat.
0
"The Iron Horse"
WSFH SREU#0118
WSFH SREU#0118
Re: Vork Olie verversen, hoe te demonteren
Tjea, de oliedrukmeter heb ik gekocht bij
http://mototools.de/ltemp-ldruck_119.html.
Bij mij is de druk max 45PSI
De adapter komt van het duitse van ene "HARALD", deze is handgemaakt op een draaibank. Hij vraagt 30 euro incl verzenden naar NL. Het is een soort buisje met eraan vast gelijk de banje,, kanaaltje erin en een 1/8NPT draad aansluiting van de meter. DMV koperen ringetjes stel je de meter "recht".
Hier de draad: http://wildstar.siteboard.de/wildstar-about2212.html
Er is op het duitse forum nog veel meer te lezen als je op "adapter" of "adaptor" zoekt.
Het is goedkoper dan bij Highwayhawk het setje kopen en ziet er iets "cleaner" uit omdat er geen slang aan zit.
Je kunt uiteraard ook "gewone" fittingen kopen en een langere banjobout toepassen. Echter deze zijn veel kwetsbaarder. Ze zijn vaker in de aanbieding op de duitse Ebay voor rond de 30 euro dacht ik.
Gr Wim
http://mototools.de/ltemp-ldruck_119.html.
Bij mij is de druk max 45PSI
De adapter komt van het duitse van ene "HARALD", deze is handgemaakt op een draaibank. Hij vraagt 30 euro incl verzenden naar NL. Het is een soort buisje met eraan vast gelijk de banje,, kanaaltje erin en een 1/8NPT draad aansluiting van de meter. DMV koperen ringetjes stel je de meter "recht".
Hier de draad: http://wildstar.siteboard.de/wildstar-about2212.html
Er is op het duitse forum nog veel meer te lezen als je op "adapter" of "adaptor" zoekt.
Het is goedkoper dan bij Highwayhawk het setje kopen en ziet er iets "cleaner" uit omdat er geen slang aan zit.
Je kunt uiteraard ook "gewone" fittingen kopen en een langere banjobout toepassen. Echter deze zijn veel kwetsbaarder. Ze zijn vaker in de aanbieding op de duitse Ebay voor rond de 30 euro dacht ik.
Gr Wim