HOi
Dit is natuurlijk een heel oud topic maar toch tik ik hem even omhoog.
Koppelingsveer 4NK-16334-00 (75 euro) bekend om zijn zwakheid.
Nu kwam ik via het Amerikaanse forum op de volgende EBC CSK906 (20 euro) bekend om zijn 10-15 % sterkere veerkarakteristiek.
Wie heeft er ervaring mee? Lijkt een interessante optie, goedkoop, sterker, leverbaar (japparts.nl)
Mijn setup: Standaard motor , standaard olie 10w-40.
(ik trok hem kou gisteren in de drie met optrekken erdoor,bij warme motor geen krimp, olie is dan dunner)
GR Wim
Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Dag Ernst
Ik zie je berichtje staan,mijn bericht is al een jaar oud.........ondertussen de WS al verkocht (met nieuwe veer overigens van een Warrior).
Mijn motor is ergens in het zuioden van limburg verkocht, zwarte wildstar met 71d km op de teller.
Ben benieuwd of het iemand van hier is.
gr Wim
Ik zie je berichtje staan,mijn bericht is al een jaar oud.........ondertussen de WS al verkocht (met nieuwe veer overigens van een Warrior).
Mijn motor is ergens in het zuioden van limburg verkocht, zwarte wildstar met 71d km op de teller.
Ben benieuwd of het iemand van hier is.
gr Wim
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
ben nu bezig om de koppelingsplaten te vervangen .
de stalen plaat die er het laatst uit komt zit zo raar klem en daarachter zit nog een koppelingsplaat , de eerste.
je kan er zo verrekte slecht bij .
heb al getikt en gerommeld ,,,,geen sjoege.hij zit goed vastgeplakt.
ik durf hem niet te laten zitten ....
iemand een oplossing?
gr....Piet
de stalen plaat die er het laatst uit komt zit zo raar klem en daarachter zit nog een koppelingsplaat , de eerste.
je kan er zo verrekte slecht bij .
heb al getikt en gerommeld ,,,,geen sjoege.hij zit goed vastgeplakt.
ik durf hem niet te laten zitten ....
iemand een oplossing?
gr....Piet
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Daar zit een veer tussen die die platen op zn plek houdt!
Is een soort stuk ijzerdraad. Op 1 plek rond de trommel kun je die loswippen. Zie werkplaatshandboek..
Nr 9 op tekening in onderstaand bericht. Lees dat ook nog ff door.
http://wsfh.nl/phpBB2012/viewtopic.php? ... 10#p142956
Kokkie
Is een soort stuk ijzerdraad. Op 1 plek rond de trommel kun je die loswippen. Zie werkplaatshandboek..
Nr 9 op tekening in onderstaand bericht. Lees dat ook nog ff door.
http://wsfh.nl/phpBB2012/viewtopic.php? ... 10#p142956
Kokkie
0
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Piet,
Nr 9, 11, 12, en 13 komen te vervallen, zorg wel dat alles uit de kooi is voordat je begint op te bouwen
Nr 9, 11, 12, en 13 komen te vervallen, zorg wel dat alles uit de kooi is voordat je begint op te bouwen
0
SREU#0184
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
verdomd er zat zon ijzerdraadje ....niet te zien eigenlijk .
der uit gaat wel maar wat een geklooi om die draad er weer in te krijgen ....maar misschien moet ie weer los want ik kom er nu achter dat er 2 plaatjes 18 en 19 horen te zitten ....bij mij zit er maar 1 plaatje...rara
enne Stosh ....die nummers die komen te vervallen die zitten toch in die soort van stift die aan het deksel vast zit ...
en waarom moeten die vervallen .
der uit gaat wel maar wat een geklooi om die draad er weer in te krijgen ....maar misschien moet ie weer los want ik kom er nu achter dat er 2 plaatjes 18 en 19 horen te zitten ....bij mij zit er maar 1 plaatje...rara
enne Stosh ....die nummers die komen te vervallen die zitten toch in die soort van stift die aan het deksel vast zit ...
en waarom moeten die vervallen .
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
kon het eerst niet vinden .....maar ik ben nu weer op de hoogte
moet het wel een paar keer doorlezen hoor
moet het wel een paar keer doorlezen hoor
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Het ijzerdraadje mag je weggooien!
Als alles eruit is moet je de opbouw beginnen met een frictieplaat, stalen ring, enz enz
Uiteindelijk heb je dan 9 frictieplaten en 8 stalen ringen gebruikt en verder niets!!
Plaats nu de drukgroep terug en sluit de deksel.
Je hebt nu over, twee dunne metalen ringen, ijzerdraadje en een afwijkende smalle frictie plaat. Dit mag weg en hoeft niet meer gebruikt te worden.
Zorg wel dat de nieuwe frictieplaten en drukgroep op merkteken gemonteerd zijn!!
Als alles eruit is moet je de opbouw beginnen met een frictieplaat, stalen ring, enz enz
Uiteindelijk heb je dan 9 frictieplaten en 8 stalen ringen gebruikt en verder niets!!
Plaats nu de drukgroep terug en sluit de deksel.
Je hebt nu over, twee dunne metalen ringen, ijzerdraadje en een afwijkende smalle frictie plaat. Dit mag weg en hoeft niet meer gebruikt te worden.
Zorg wel dat de nieuwe frictieplaten en drukgroep op merkteken gemonteerd zijn!!
0
SREU#0184