Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Die zijn dus zeker goed van kwaliteit !!
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Mijn eerste (originele) zijn vervangen op 85000 omdat ik af en toe voelde dat de koppeling begon te slippen
0
SREU nr.: #0107
- Grote Wim
- Gast
- Reactions: 140
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Ik heb ze bij 66.000 laten vervangen.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Heren,
Nogmaals bedankt, motor rijdt weer prima na het vervangen van de Barnett drukgroep. De koppelings platen zagen er nog goed uit en heb ik dus lekker laten zitten. Het vervangen stelt inderdaad niet veel voor.
Na het vervangen van de drukgroep nog een Harley vooruit getrokken zonder problemen .
Thx
Nogmaals bedankt, motor rijdt weer prima na het vervangen van de Barnett drukgroep. De koppelings platen zagen er nog goed uit en heb ik dus lekker laten zitten. Het vervangen stelt inderdaad niet veel voor.
Na het vervangen van de drukgroep nog een Harley vooruit getrokken zonder problemen .
Thx
0
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Hallo goedenavond,
Je zegt gooi dat ijzerdraadje maar weg.
Maar kan jij uitleggen waarom je deze zomaar weg kan gooien.
Ik ga morgen nieuwe koppelingsplaten , Barnett drukgroep en spd4wm092900 oliepompaandrijftandwiel monteren, dus ik ben hartstikke nieuwsgierig.
Vriendelijke groet.
WillemV2
Je zegt gooi dat ijzerdraadje maar weg.
Maar kan jij uitleggen waarom je deze zomaar weg kan gooien.
Ik ga morgen nieuwe koppelingsplaten , Barnett drukgroep en spd4wm092900 oliepompaandrijftandwiel monteren, dus ik ben hartstikke nieuwsgierig.
Vriendelijke groet.
WillemV2
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Het is gewoon een andere manier van opbouwen waardoor er een aantal onderdelen komen te vervalllen, dan slijt je koppeling gelijkmatiger en heb je minder snel een slib probleem. Jij gaat waarschijnlijk alleen de platen voor het veertje vervangen ofwel 8 platen.
0
SREU#0184
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Ik ga de 8 beklede gewone platen vervangen èn de ene smalle plaat die voor dat "ijzerdraadje" zit
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Dan ben je ook goed bezig, maar zorg dan wel dat het veertje ( ijzerdraadje ) nadien weer goed in zijn borging zit want dit is echt een kut klusje. Daarom verbeter ik altijd de setting en verwijder het ijzerdraadje en alles wat daar achter zit en vervang dit voor een gewone frictieplaat.
0
SREU#0184
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Stan, zou dat ook invloed hebben op de vrij harde klap als ik bij een koude motor de eerste versnelling inschakel? Ik denk eigenlijk dat als dat gebeurt er platen blijven hangen en dus de as nog aardig mee blijft draaien.
Ik wil de koppeling nog een keer uitbouwen om te kijken of ik iets kan veranderen om die klappen kwijt te raken.
Misschien dunnere olie of een aanpassing van de koppeling-set-up. Maar ik volgens mij ooit eens begrepen dat met name alles achter het draadje er voor bedoeld was om de koppeling " geleidelijker " aan te laten grijpen.
Ik wil de koppeling nog een keer uitbouwen om te kijken of ik iets kan veranderen om die klappen kwijt te raken.
Misschien dunnere olie of een aanpassing van de koppeling-set-up. Maar ik volgens mij ooit eens begrepen dat met name alles achter het draadje er voor bedoeld was om de koppeling " geleidelijker " aan te laten grijpen.