Barnett koppelingsveren monteren??

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Kuper »

Hoi, zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een slippende koppeling gekregen na het plaatsen van verkeerde olie. :doh:
Na het wissellen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
Tevens heb ik de volgende aanpassingen gedaan, ais verwijderd,Dynajetkit,K&N luchtfilter.
Nu wil ik de koppelingsplaat veren vervangen en heb deze gevonden op het internet, maar ik weet niet of het wel past en of het de oplossing is.
http://www.barnettclutches.com/products ... prod_id=36
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
eRJee heeft dezelfde problemen en zoekt dus ook naar een oplossing.
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door MOD »

Ik zou ze gelijk vervangen door een complete Barnett koppelingsset, heb ik ook gedaan en never nooit meer last van slippende koppeling. Wel van een slippend achterwiel als ik te veel gas geef :27: :24: :4:

Afbeelding
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door eRJee »

mmm... kan het bijvoorbeeld niet met een warrior veer?
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Rebel57 »

Kuper schreef:Hoi, zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een slippende koppeling gekregen na het plaatsen van verkeerde olie. :doh:
Na het wissellen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
Tevens heb ik de volgende aanpassingen gedaan, ais verwijderd,Dynajetkit,K&N luchtfilter.
Nu wil ik de koppelingsplaat veren vervangen en heb deze gevonden op het internet, maar ik weet niet of het wel past en of het de oplossing is.
http://www.barnettclutches.com/products ... prod_id=36
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
eRJee heeft dezelfde problemen en zoekt dus ook naar een oplossing.
Heb deze set er net gisteren bij mij gemonteerd, de montage is eenvoudig. Het is misschien handigere om deze klus te doen als je olie moet/wil verversen.
Ook moet je erop rekenen dat je een nieuwe pakking nodig zult hebben
Heb foto's gemaakt en zal deze binnenkort op het forum zetten.
Als je ook de platen wilt vervangen, dan erop letten dat je de nieuwe platen even in de olie moet leggen voordat je ze monteerd.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Yogi »

eRJee schreef:mmm... kan het bijvoorbeeld niet met een warrior veer?
Heeft Gerben voor mij geregeld. Werkt perfect.
Ik had na de recall een slippende koppleing en nu bleek bij het vervangen ervan dat de platen er niet goed in zaten :boos: :boos:
gerben heeft de boel vervangen en er een Warrior veer ingezet. Als een beer. Dus voor meer info een pb tje naar Gerben.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Rebel57 »

Ik zal dit weekend een uitgebreide montageverslag met foto's op het forum zetten
Dan moet iedereen dit zelf kunnen doen. Het is een leuke klus om zelf te doen.

Als je alle spullen hebt, maar het toch niet helemaal alleen wilt doen, dan moet je even langskomen.
Wel een flesje wiskey meenemen :P
Ik kan meerdere motoren in de werkplaats hebben, zodat we simultaan kunnen werken.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Kuper »

rebel57 schreef:Ik zal dit weekend een uitgebreide montageverslag met foto's op het forum zetten
Dan moet iedereen dit zelf kunnen doen. Het is een leuke klus om zelf te doen.

Als je alle spullen hebt, maar het toch niet helemaal alleen wilt doen, dan moet je even langskomen.
Wel een flesje wiskey meenemen :P
Ik kan meerdere motoren in de werkplaats hebben, zodat we simultaan kunnen werken.
Bedankt Rebel, we wachten even de foto reportage af :clap:
En Yogi, we zullen Gerben even vragen de 16e.
Ja de beste oplossing, niet de goedkoopste :doh: , is wat Mod al zei: een komplete Barnett koppelingsset :24: (zoek er nog een sponsor voor)
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door gerben termignoni »

Ik heb zelf in het verleden ook wat geexpeimenteerd met de koppeling van de wilde.(vooral met drukgroepen oa Barnett, warrior, speedstar)

De drukgroep van de warrior voldoet prima bij bikes die niet verder getuned zijn dan bigbore of hoogcompressiezuigers met standaard nokkenassen.

Ga je verder of heb je bovenstaande in combinatie met megaveel accesoires (vooral windschermen) dan is een barnett of een speedstardrukgroep een optie.
Deze drukgroepen vergen wel VEEL meer bedieningskracht dan de drukgroep van de warrior EN zijn drie maal zo duur.

Zelf heb ik de Speedstar stage 4 drukgroep gemonteerd omdat de barnett drukgroep niet bestand zouden zijn tegen de frictie die mijn set-up op de koppeling uitoefend.
Ik heb van Rebel 57 begrepen dat de nieuwe Barnett koppeling behoorlijk verbeterd is.

Gerben


ps : Als je koppeling slipt dan heeft ALLEEN vervangen van je drukgroep geen zin, dan dienen de koppelingplaten zelf ook vervangen te worden en als de stalen tussenplaten blauw zijn dan zijn deze ook aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Rebel57 »

Klopt als je koppeling nu al slipt, dan ben je toe aan een nieuw setje. In combinatie met de Barnett drukgroep zul je zeker geen problemen meer hebben.
Doorrijden met een koppeling die nu al slipt.is niet verstandig. De stalen tussenringen zullen te heet worden en gaan verblauwen cq kromtrekken.

Heb de vernieuwde Barnett set erop zitten met nieuwe platen dit is echt super.
Morgen heb ik een uitgebreid montage verslag met foto''s online staan.

De bediening van de koppeling is nauwlijks zwaarder dan voorheen.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Barnett koppelingsveren monteren??

Bericht door Knaks »

Kuper schreef:Na het wisselen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
Hhhmmm.....tussen alle opmerkingen van onze technische kanonnen lees ik niks over de vrije speling die de koppelingskabel moet hebben. Kabel te strak = slippende koppeling. Waarschijnlijk is dit de goedkoopste oplossing.

Hoe kom ik op deze "geniale" opmerking, ach......nadat ik de bigbore (met volledige Barnett set) aan het inrijden was bleek mijn koppeling ook te slippen in zijn 5 bij flink gassen. Bleek mijn kabel toch te strak te staan......... :doh:

Mocht je toch aan de Barnett set gaan, de pakking heb ik nog liggen........
Plaats reactie