Hoi, zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een slippende koppeling gekregen na het plaatsen van verkeerde olie. :doh:
Na het wissellen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
Tevens heb ik de volgende aanpassingen gedaan, ais verwijderd,Dynajetkit,K&N luchtfilter.
Nu wil ik de koppelingsplaat veren vervangen en heb deze gevonden op het internet, maar ik weet niet of het wel past en of het de oplossing is.
http://www.barnettclutches.com/products ... prod_id=36
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
eRJee heeft dezelfde problemen en zoekt dus ook naar een oplossing.
Barnett koppelingsveren monteren??
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Ik zou ze gelijk vervangen door een complete Barnett koppelingsset, heb ik ook gedaan en never nooit meer last van slippende koppeling. Wel van een slippend achterwiel als ik te veel gas geef
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
mmm... kan het bijvoorbeeld niet met een warrior veer?
0
SREU#0121
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Heb deze set er net gisteren bij mij gemonteerd, de montage is eenvoudig. Het is misschien handigere om deze klus te doen als je olie moet/wil verversen.Kuper schreef:Hoi, zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een slippende koppeling gekregen na het plaatsen van verkeerde olie. :doh:
Na het wissellen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
Tevens heb ik de volgende aanpassingen gedaan, ais verwijderd,Dynajetkit,K&N luchtfilter.
Nu wil ik de koppelingsplaat veren vervangen en heb deze gevonden op het internet, maar ik weet niet of het wel past en of het de oplossing is.
http://www.barnettclutches.com/products ... prod_id=36
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
eRJee heeft dezelfde problemen en zoekt dus ook naar een oplossing.
Ook moet je erop rekenen dat je een nieuwe pakking nodig zult hebben
Heb foto's gemaakt en zal deze binnenkort op het forum zetten.
Als je ook de platen wilt vervangen, dan erop letten dat je de nieuwe platen even in de olie moet leggen voordat je ze monteerd.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Heeft Gerben voor mij geregeld. Werkt perfect.eRJee schreef:mmm... kan het bijvoorbeeld niet met een warrior veer?
Ik had na de recall een slippende koppleing en nu bleek bij het vervangen ervan dat de platen er niet goed in zaten
gerben heeft de boel vervangen en er een Warrior veer ingezet. Als een beer. Dus voor meer info een pb tje naar Gerben.
0
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Ik zal dit weekend een uitgebreide montageverslag met foto's op het forum zetten
Dan moet iedereen dit zelf kunnen doen. Het is een leuke klus om zelf te doen.
Als je alle spullen hebt, maar het toch niet helemaal alleen wilt doen, dan moet je even langskomen.
Wel een flesje wiskey meenemen
Ik kan meerdere motoren in de werkplaats hebben, zodat we simultaan kunnen werken.
Dan moet iedereen dit zelf kunnen doen. Het is een leuke klus om zelf te doen.
Als je alle spullen hebt, maar het toch niet helemaal alleen wilt doen, dan moet je even langskomen.
Wel een flesje wiskey meenemen
Ik kan meerdere motoren in de werkplaats hebben, zodat we simultaan kunnen werken.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Bedankt Rebel, we wachten even de foto reportage afrebel57 schreef:Ik zal dit weekend een uitgebreide montageverslag met foto's op het forum zetten
Dan moet iedereen dit zelf kunnen doen. Het is een leuke klus om zelf te doen.
Als je alle spullen hebt, maar het toch niet helemaal alleen wilt doen, dan moet je even langskomen.
Wel een flesje wiskey meenemen
Ik kan meerdere motoren in de werkplaats hebben, zodat we simultaan kunnen werken.
En Yogi, we zullen Gerben even vragen de 16e.
Ja de beste oplossing, niet de goedkoopste :doh: , is wat Mod al zei: een komplete Barnett koppelingsset (zoek er nog een sponsor voor)
0
"The Iron Horse"
WSFH SREU#0118
WSFH SREU#0118
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Ik heb zelf in het verleden ook wat geexpeimenteerd met de koppeling van de wilde.(vooral met drukgroepen oa Barnett, warrior, speedstar)
De drukgroep van de warrior voldoet prima bij bikes die niet verder getuned zijn dan bigbore of hoogcompressiezuigers met standaard nokkenassen.
Ga je verder of heb je bovenstaande in combinatie met megaveel accesoires (vooral windschermen) dan is een barnett of een speedstardrukgroep een optie.
Deze drukgroepen vergen wel VEEL meer bedieningskracht dan de drukgroep van de warrior EN zijn drie maal zo duur.
Zelf heb ik de Speedstar stage 4 drukgroep gemonteerd omdat de barnett drukgroep niet bestand zouden zijn tegen de frictie die mijn set-up op de koppeling uitoefend.
Ik heb van Rebel 57 begrepen dat de nieuwe Barnett koppeling behoorlijk verbeterd is.
Gerben
ps : Als je koppeling slipt dan heeft ALLEEN vervangen van je drukgroep geen zin, dan dienen de koppelingplaten zelf ook vervangen te worden en als de stalen tussenplaten blauw zijn dan zijn deze ook aan vervanging toe.
De drukgroep van de warrior voldoet prima bij bikes die niet verder getuned zijn dan bigbore of hoogcompressiezuigers met standaard nokkenassen.
Ga je verder of heb je bovenstaande in combinatie met megaveel accesoires (vooral windschermen) dan is een barnett of een speedstardrukgroep een optie.
Deze drukgroepen vergen wel VEEL meer bedieningskracht dan de drukgroep van de warrior EN zijn drie maal zo duur.
Zelf heb ik de Speedstar stage 4 drukgroep gemonteerd omdat de barnett drukgroep niet bestand zouden zijn tegen de frictie die mijn set-up op de koppeling uitoefend.
Ik heb van Rebel 57 begrepen dat de nieuwe Barnett koppeling behoorlijk verbeterd is.
Gerben
ps : Als je koppeling slipt dan heeft ALLEEN vervangen van je drukgroep geen zin, dan dienen de koppelingplaten zelf ook vervangen te worden en als de stalen tussenplaten blauw zijn dan zijn deze ook aan vervanging toe.
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Klopt als je koppeling nu al slipt, dan ben je toe aan een nieuw setje. In combinatie met de Barnett drukgroep zul je zeker geen problemen meer hebben.
Doorrijden met een koppeling die nu al slipt.is niet verstandig. De stalen tussenringen zullen te heet worden en gaan verblauwen cq kromtrekken.
Heb de vernieuwde Barnett set erop zitten met nieuwe platen dit is echt super.
Morgen heb ik een uitgebreid montage verslag met foto''s online staan.
De bediening van de koppeling is nauwlijks zwaarder dan voorheen.
Doorrijden met een koppeling die nu al slipt.is niet verstandig. De stalen tussenringen zullen te heet worden en gaan verblauwen cq kromtrekken.
Heb de vernieuwde Barnett set erop zitten met nieuwe platen dit is echt super.
Morgen heb ik een uitgebreid montage verslag met foto''s online staan.
De bediening van de koppeling is nauwlijks zwaarder dan voorheen.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Barnett koppelingsveren monteren??
Hhhmmm.....tussen alle opmerkingen van onze technische kanonnen lees ik niks over de vrije speling die de koppelingskabel moet hebben. Kabel te strak = slippende koppeling. Waarschijnlijk is dit de goedkoopste oplossing.Kuper schreef:Na het wisselen voor de juiste olie slipt de koppeling bijna niet meer, alleen in de 5e versnelling bij extreem volgas geven.
wie kan me op weg helpen wat ik het beste kan doen?
Hoe kom ik op deze "geniale" opmerking, ach......nadat ik de bigbore (met volledige Barnett set) aan het inrijden was bleek mijn koppeling ook te slippen in zijn 5 bij flink gassen. Bleek mijn kabel toch te strak te staan......... :doh:
Mocht je toch aan de Barnett set gaan, de pakking heb ik nog liggen........