Regelmatig krijg ik een vraag over het , bij plotseling gasgeven, even inhouden (aarzelen) van de motor.
Vaak gaat dit verschijnsel zich voordoen nadat er iets aan de motor veranderd is, bv uitlaten,luchtfilter etc.
Met het alleen je richten op een andere sproeier of een ander gasnaald stand ben je er vaak niet.
Vaak is het nodig om ook de acceleratie pomp op je carburateur iets te verstellen.
Als bij jou motor zich het volgende voordoet:
- De motor “sputtert” (houd even in) bij het snel opdraaien van het gas.
Door het stelschroefje vd acceleratie pomp iets LINKS-OM te verdraaien, los je dit probleem in de meeste gevallen op.
Ga als volgt te werk:
Draai het borgmoertje van de stelschroef (accelerator duration adj. screw) iets los
Draai het stelschroefje iets linksom totdat de motor bij snel gasgeven goed oppakt.
acceleatie pomp
Re: acceleatie pomp
ik heb exact hetzelfde probleem op dit moment;
hij heeft een aangepast luchtfilter, dynojet kit, en de dempers zijn uit de originele uitlaat gehaald.
Hij heeft ook al op de bank gestaan.
Maar bij ietiepietsie te snel gas geven, stort hij even flink, maar kort in.
Ik ga de acceleratiepomp vanmiddag even verstellen, erg benieuwd...
hij heeft een aangepast luchtfilter, dynojet kit, en de dempers zijn uit de originele uitlaat gehaald.
Hij heeft ook al op de bank gestaan.
Maar bij ietiepietsie te snel gas geven, stort hij even flink, maar kort in.
Ik ga de acceleratiepomp vanmiddag even verstellen, erg benieuwd...
Re: acceleatie pomp
1,5 slag linksom gedraaid, en wereld van verschil!
Heel soms stort hij nog een beetje in, dus morgen probeer ik nog een halve slag.
Thanks voor deze gouden tip,
Lijkt mij iig duidelijk dat met het aangepaste luchtfilter en de open pijpen hij zeker wat meer brandstof nodig heeft..
zit nu alleen met een nieuw probleem zodra hij op temperatuur is....
http://wsfh.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=11973
hoop dat iemand mij daarbij kan helpen....