acceleatie pomp

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

acceleatie pomp

Bericht door Rebel57 »

Regelmatig krijg ik een vraag over het , bij plotseling gasgeven, even inhouden (aarzelen) van de motor.
Vaak gaat dit verschijnsel zich voordoen nadat er iets aan de motor veranderd is, bv uitlaten,luchtfilter etc.
Met het alleen je richten op een andere sproeier of een ander gasnaald stand ben je er vaak niet.
Vaak is het nodig om ook de acceleratie pomp op je carburateur iets te verstellen.

Als bij jou motor zich het volgende voordoet:
- De motor “sputtert” (houd even in) bij het snel opdraaien van het gas.

Door het stelschroefje vd acceleratie pomp iets LINKS-OM te verdraaien, los je dit probleem in de meeste gevallen op.

Ga als volgt te werk:
Draai het borgmoertje van de stelschroef (accelerator duration adj. screw) iets los
Draai het stelschroefje iets linksom totdat de motor bij snel gasgeven goed oppakt.


Afbeelding
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: acceleatie pomp

Bericht door Joep »

ik heb exact hetzelfde probleem op dit moment;
hij heeft een aangepast luchtfilter, dynojet kit, en de dempers zijn uit de originele uitlaat gehaald.
Hij heeft ook al op de bank gestaan.
Maar bij ietiepietsie te snel gas geven, stort hij even flink, maar kort in.

Ik ga de acceleratiepomp vanmiddag even verstellen, erg benieuwd...
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: acceleatie pomp

Bericht door Reef »

Laat ff weten of het gelukt is als je het gedaan hebt :top:
0
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: acceleatie pomp

Bericht door Joep »

Reef schreef: 22 aug 2018, 19:57 Laat ff weten of het gelukt is als je het gedaan hebt :top:
1,5 slag linksom gedraaid, en wereld van verschil!
Heel soms stort hij nog een beetje in, dus morgen probeer ik nog een halve slag.
Thanks voor deze gouden tip, :top: :top: :top:
Lijkt mij iig duidelijk dat met het aangepaste luchtfilter en de open pijpen hij zeker wat meer brandstof nodig heeft..

zit nu alleen met een nieuw probleem zodra hij op temperatuur is....

http://wsfh.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=11973

hoop dat iemand mij daarbij kan helpen....
Plaats reactie