Spaken, een lekenvraag

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Spaken, een lekenvraag

Bericht door Krekel »

Een lekenvraag over spaken...

Na lang wikken en wegen en overleg met mensen die het kunnen weten heb ik besloten m'n spaken niet te vervangen door RVS omdat na een schoonmaakbeurt de schade best meevalt en m'n achterwiel is toch bedekt door Dooleys en tassen. Daarnaast overweeg ik om na dit seizoen een andere fiets te gaan kopen.. Bijna € 700,- voor 2 wielen vind ik een hoop geld voor alleen nieuwe spaken in dit geval) Een behandeling met Hamerite (er is een spuitbus speciaal voor dit soort klussen) lost het probleem ook op. Ik moet alleen even weten waar spaken van gemaakt zijn. (volgens Ger zijn spaken van "spaak" gemaakt maar dat is niet goed genoeg...) :bonk:

Dus, van welk metaal zijn spaken gemaakt?
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Ger »

spaak is een ander woord voor staal dombo :32:
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Krekel »

Ger schreef:spaak is een ander woord voor staal dombo :32:
Ger, ben zo blij dat jij alles weet, vandaar mijn (leken)vraag vriend! :vriend:

Ik heb meer verstand van computers en per ongeluk de gegevens van onaardige collega bestuursleden wissen op het forum... :blaah:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door RockEDstar »

Jaap, ik weet niet voor welk merk je zou gaan kiezen aan het eind van het seizoen maar hou er wel rekening mee dat per 1 april a.s. de nieuwprijzen van Stars drastich verhoogd gaan worden. Mocht je keuze op een amerikaans stukijzer vallen dan ben je sowieso duur uit, hahaha, alhoewel met die nieuwe prijzen van Yamaha........
0
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Krekel »

RockEDstar schreef:Jaap, ik weet niet voor welk merk je zou gaan kiezen aan het eind van het seizoen maar hou er wel rekening mee dat per 1 april a.s. de nieuwprijzen van Stars drastich verhoogd gaan worden. Mocht je keuze op een amerikaans stukijzer vallen dan ben je sowieso duur uit, hahaha, alhoewel met die nieuwe prijzen van Yamaha........
Ik rij dit seizoen nog op mijn WS, eind van het jaar ga ik kijken naar een mooie zwarte aangeklede midnight.. Ik heb het even overwogen om nu al te gaan switchen maar ik stel die beslissing nog even uit...
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door RockEDstar »

Als tie maar zwart is.
0
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Krekel »

RockEDstar schreef:Als tie maar zwart is.
Voor mij is er maar 1 kleur voor die fiets en dat is zwart...
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Willem Polman »

Krekel schreef:
Ger schreef:spaak is een ander woord voor staal dombo :32:
Ger, ben zo blij dat jij alles weet, vandaar mijn (leken)vraag vriend! :vriend:

Ik heb meer verstand van computers en per ongeluk de gegevens van onaardige collega bestuursleden wissen op het forum... :blaah:
:4: :4: :4: :4: :4: :4:
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Willem Polman »

Toevallig heb ik hetzelfde probleem...spaken wat minder fraai (hier en daar roest), Wildstar iets opleuken en dan naar een Midnight, als het dit jaar goed gaat.........wil ook wel weten hoe je die spaken wat fraaier krijgt
0
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Spaken, een lekenvraag

Bericht door Krekel »

Willem Polman schreef:Toevallig heb ik hetzelfde probleem...spaken wat minder fraai (hier en daar roest), Wildstar iets opleuken en dan naar een Midnight, als het dit jaar goed gaat.........wil ook wel weten hoe je die spaken wat fraaier krijgt
Ik ga experimenteren op basis van het advies van de vrienden van Hamerite en laat je de resultaten wel weten...
Hammerite kunt u ook gebuiken voor spaken van een motorfiets.
Afhankelijk van het soort materiaal waarvan de spaken gemaakt ziij kan het zijn dat deze eerst met een primer voorbehandeld dienen te worden.
Daarnaast dient u er rekening mee te houden dat Hammerite lakken minimaal 14 dagen nodig hebben om volledig uit te kunnen harden, dit is afhankelijk van temperatuur en luchtvochtgheid.Hammerite lakken mogen niet verwerkt worden onder de 10 graden, ook het voorwerp dient aan die eis te voldoen.
Diverse kleuren zijn in spuitbus leverbaar.
Plaats reactie