beugel voor tas past niet

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

beugel voor tas past niet

Bericht door Willem Polman »

Wie weet hier iets over te zeggen?

De beugel voor de linker tas (set die ik kocht in Belgie dank zij Roadrunner), past niet goed.
Ik ben er mee bij Rebel57 geweest en daarna alles er op gezet. Rachts past alles, links zitten de gaatjes die op de plak van de passenger footpeg komen, er net 5 mm naast (zie foto). linksboven bij het spatbord kan het maar op 1 manier in de 2 gaatjes en dat zit goed. Beugel verbogen?? Frame krom?
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door knutselsmurf »

Frame krom lijkt me onwaarschijnlijk. Heb je voor de montage beide beugels op elkaar gelegd om te controleren of ze gelijk waren? Mogelijk zit je spatbord niet recht, als ik op de foto kijk naar de band ten opzicht ven het spatbord lijkt het(lichtval??)of je spatbord iets naar rechts wijkt. Dat zou in de pas lopen als je links te kort komt. Optie, zadel er af, spatbordsteun, de lange bout door je frame even lossen en kijken of je het spatbord kunt manipuleren, zodat de twee gaatjes wel overeenkomen met de bevestiging in je frame.
Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door Willem Polman »

Leon,

Volgens mij heb je perfecte ogen. Zo scherp is de foto niet. De bike is vorig jaar tegen een muurtje gevallen links. Daarbij heeft het spatbord wat opgevangen (krassen te zien) en ik zat er zelf nog tussen. Ik denk dat het spatbord inderdaad wat uit het lood staat.
Ik ga je suggestie opvolgen.

De bevestiging zit aan de twee bouten bovenin het spatbord (normaal), maar de extra bevestiging zit dan op de plek van de passengers peg. Volgens mij veert dan alles wel gewoon mee toch?

De afstandhouders / opvulbusje en boutjes (allen roestbrijstaal / chroom) die er origineel bij horen voor de bevestiging aan het spatbord, zitten er niet bij.

Iemand (Leon? / Kleine jan) die ze heeft of weet waar ik die vandaan haal? Volgens mij moeten de busjes aan de kant van het spatbord (fender....) iets verzonken zijn. De originele boutjes zijn dat ook. Overigens heeft hetzelfde muurtje mijn schakelpook ook iets verbogen en een klein krasje in het cover erachter gegeven. Terugbuigen was geen probleem. Weet niet of er echt schakelproblemen door veroorzaakt zijn. Hoe is zo een krasje in het chroom weg te werken?
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door Willem Polman »

Als we dan toch bezig zijn: persoonlijk ben ik van mening dat de tassen wat lager moeten zitten. Op diverse Amerikaanse sites zie je voor de hardbags van Royalstar en Roadstar, zogenaamde lowering mounting sets. Ik denk dat een handige lasser zoiets ook moet kunnen uitvoeren bij de beugels die ik nu heb. Veel Harley's hebben de koffers ook wat lager hangen wat net wat stoerder staat. Ook bij die Roadstars staat het net wat stoerder en strakker.

Ik dacht zelf dat de bevestigingsbeugels bovenin en links bij de passengers pegs, iets langer / hoger moeten worden, terwijl de gaatjes op dezelfde hoogte blijven. Wie kan zoiets voor niet al teveel geld doen voor me?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door knutselsmurf »

Ik heb even gezocht, maar ik vind alleen maar tekst en geen afbeelding van die sets. Ik ben het met je eens dat het mooier staat. De busjes zijn altijd zelf te maken, een buisje rvs van de juiste diameter en zagen maar. Rubber ring tegen je spatbord en er beschadigd niets. Voor de boutjes moet je even kijken op de site van het RVS-paleis. Daar kun je diverse bouten bestellen in bijna elke lengte en met diverse koppen, zeskant, inbus, inbus bolkop.....
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door Catweazle »

[quote="Willem Polman"]

De afstandhouders / opvulbusje en boutjes (allen roestbrijstaal / chroom) die er origineel bij horen voor de bevestiging aan het spatbord, zitten er niet bij.

Misschien een optie ??
6-8 maart is er de Vehikel in Utrecht daar staat een Duitser waar ik altijd allerlei RVS boutjes/moeren/klemringen/uitlaatbeugels koop.
Sehr billig, als je veel nodig hebt haal je daarmee al je toegangsprijs er mee uit :24:

r.berning@betecschrauben.de als je v.t.v. een bestelling wil doen van afwijkende maten ofzo. ( metrisch fijn o.i.d. )

suc6 Cat
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: beugel voor tas past niet

Bericht door RockEDstar »

Ik vind deze foto beter lijken op Catweazle. Je mag em hebben
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie