Wintertips

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Viking
Gast
Reactions:

Re: Wintertips

Bericht door de Viking »

Mij niet helemaal duidelijk of dit waar is, vierkante wielen na een winter stilstand.
Mijn caravan staat een half jaar in de stalling en nooit iets van gemerkt.
Ook bij de motoren niet.
Pomp inderdaad wel de banden altijd op wat extra spanning.
Maar toen mijn klassieke Volvo een aantal jaren stil had gestaan met te lege banden bleken ze wel vierkant te zijn m.a.w. hij trilde bij 110 km en met balanceren was dit niet meer weg te krijgen.

Dus op blokken zetten is een goede raad.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Wintertips

Bericht door RockEDstar »

Ik pomp em wel wat harder op plus verplaats de motor elke week zo'n 10 cm. Dit laatste is jaren goedgegaan tot mijn Bridgestone-band van vorig jaar. Nu weer terug naar Dunlop; hopelijk gaat het dit jaar goed.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wintertips

Bericht door knutselsmurf »

Ik zet hem op houten blokken, baat het niet, het schaadt zeker niet.
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Wintertips

Bericht door MOD »

Je kan natuurlijk ook deze net als een fiets op zijn kop zetten....wel eerst de benzine en olie verwijderen ;)
Afbeelding
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Kojo......
Gast
Reactions:

Re: Wintertips

Bericht door Kojo...... »

of een motor zoals deze dan heb je maar 1 band probleem dat scheelt toch wel :26: :4:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
de Viking
Gast
Reactions:

Re: Wintertips

Bericht door de Viking »

MOD schreef:Je kan natuurlijk ook deze net als een fiets op zijn kop zetten....wel eerst de benzine en olie verwijderen ;)
Afbeelding
Lijkt Thailand wel, daar maken maken ze de motor ook in de rivier schoon ;)
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Wintertips

Bericht door Stosh »

Hoi Andre, bij een dragstar steekt het blok net iets onder het frame uit en bij een wildstar niet dus je zou eerst eens moeten kijken of je hem wel op blokken kan zetten. Volgens mij staat een dragstar erg onstabiel op blokken, maar kan het wel dan kan je hem gerust op blokken zetten.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Sheriff Lone Wolf
Star Friend
Reactions: 4
Berichten: 834
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:02
Contacteer:

Re: Wintertips

Bericht door Sheriff Lone Wolf »

Gewoon nie te lang laten stilstaan en winter doorrijden zolang er geen pekel ligt :24: Da doen de echte.

Bij deze mijn oproep voor Elefantentreffen 20 februari 2014. De echte oproep komt nog op forum.

Greetz Sheriff
0
Ons Pap is zo fier bij zo'n toffe club te behoren....
"No Bullshit"
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Wintertips

Bericht door SkyZip »

Stosh schreef:Hoi Andre, bij een dragstar steekt het blok net iets onder het frame uit en bij een wildstar niet dus je zou eerst eens moeten kijken of je hem wel op blokken kan zetten. Volgens mij staat een dragstar erg onstabiel op blokken, maar kan het wel dan kan je hem gerust op blokken zetten.
De Drag Star kan prima op blokken, het is alleen wel handig om 2 balkjes in de lengterichting onder je framebuizen te plaatsen, zodat inderdaad je carter niet op het blok zelf rust.
(Dit doe ik ook altijd als hij op de brug gaat, ik heb er een plaatje hout voor gemaakt van 40x40 cm en dan 2 balkjes van 6x6 cm die op hart-afstand van elkaar 30 cm precies moeten zitten)
Plaats reactie