Rake en Trail

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Rake en Trail

Bericht door knutselsmurf »

Ik ben bezig met de geometrie van het project en heb de volgende technische vraag: Gaat men er in de berekeningen uit van de onbelaste lengte van de voorvork en zo ja,wat is de lengte van onze onbelaste voorvork? In het manuel kan ik het niet vinden.
Verder heeft de Wildstar een trail van 5.59"(142 mm). Nederlandse bouwers adviseren tussen de 2"en 4", terwijl de Amerikaanse bouwers uitgaan van een trail tussen de 4"en de 6". Voor de rest stuurt de Wildstar goed.
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Rake en Trail

Bericht door gerben termignoni »

Knutsel,

Kun je deze maten niet zelf opmeten door de star effe aan de voorkant op te krikken om de onbelaste lengte van de voorvork te meten?
Mischien een dom antwoord maar ik begrijp je vraag ook niet goed :bloos: :bloos:

Zelf rijdt ik met de standaard voorvork met balhoofdplaten die 4 graden verder onderuit staan dan standaard.
Dit gaf een behoorlijke invloed in het bochtgedrag (bike is een stuk moeilijker te hanteren in langzame scherpe bochten)

Snelle bochten en rechtdoor gaat perfect

Gerben
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rake en Trail

Bericht door knutselsmurf »

de vraag is inderdaad niet zo moeilijk, ware het niet dat ik op het moment de bike niet op kan krikken.( voetoperatie). maar als ik de vorkopmeet kom ik uit op 73,5, maar op de site van Thunderbike gaat men uit van een standaard lengte van 78,5 cm. Als ik met deze twee verschillende maten ga rekenen, krijg ik inderdaad twee verschillende uitkomsten. En omdat ik op basis van deze uitkomsten mijn balhoofd ga veranderen, is het wel belangrijk.
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Rake en Trail

Bericht door HammR »

0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rake en Trail

Bericht door knutselsmurf »

Dank je, Renee, ik had deze inderdaad gebruikt om te rekenen. Maar mijn probleem zit hem in de standaard lengte van de gebruikte vorklengte. Ik moet met deze maten gaan uitrekenen wat ik kan doen met de nieuwe hoek van het balhoofd(niet echt onbelangrijk)Ik ga er van uit dat ze de lengte meten als de vork onbelast is. Ik kan dat niet terugvinden in het manuel en kan op het moment niet krikken met mijn geopereerde voet. Op de site van Thunderbike geven ze voor de standaard vork volgens mij 78,5 aan, terwijl ik op mijn Bike 73.5 meet. Dus als iemand in de gelegenheid is om mij te verblijden met de onbelaste lengte van de Wildstar-voorpoot.
Plaats reactie