Zoals ik op t forum heb vermeld was ik voor 3 overnachtingen richting Dasburg, Hotel Daytona.
Echter de 1e dag direct een probleem.
Ik ben zonder problemen naar Dasburg gereden, echter de volgende morgen toen ik om 9.30 aan mijn 1e ritje wilde beginnen startte de motor niet....accu leeg denk ik...tijdens het drukken op de startknop hoorde ik alleen maar t ratelen van een relais...meer niet..totaal niet rondgooien van de startmotor.
De motor gestart met startkabel en een accu van een auto, dit lukte na een 10 tal pogingen.
Motor uit gezet en zelfstandig proberen te starten..geen resultaat alleen t ratelen van een relais.
Was er helemaal klaar mee...wilde geen risico lopen om een eind te rijden...en ergens op mijn route stil te vallen.
Ik heb mijn spullen gepakt, afgerekend en na het starten met een startkabel rechtstreeks weer naar Eindhoven gereden.
En om t nog gezelliger te maken bijna de gehele terugweg in de regen...heb ik weer.
Motor en ikzelf zijn veilig weer thuis, kreeg onderweg nog wel een melding van mijn Navi, ..externe spanning weggevallen.
Thuis gekomen motor uitgezet, en probeerde hem toen binnen 10 seconden weer te startten...geen resultaat..alleen t ratelen van een relais..en af en toe hoorde ik ergens een klik.
Later de motor samen met Piet aan een oplader gekoppeld, 2uur geladen...en toen starten hij direct.
Piet heeft toen tijdens het lopen van de motor een Pool van de accu losgekoppeld, motor viel direct uit.
Motor hangt nu nog aan de lader.
Kan iemand van de techneuten vanuit t bovenstaande verhaal een conclusie trekken wat er defect is?
Accu, Dynamo, regelaar?
Kan ik een test doen om iets uit te sluiten of meer duidelijkheid te krijgen?
Let op....je praat tegen iemand die totaal geen verstand heeft van t technische gedeelte van de motor.
Dus meten is weten...gaat bij mij niet op. Heb niks om te meten.
Ik baal hier zo van ....wilde ff 3 dagen Luxemburg en Eifel.
Kruip nu mijn bedje in...morgen weer een dag.
.
Staffy , start probleem in Dasburg,.....Update 3
Staffy , start probleem in Dasburg,.....Update 3
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Toch zal jij of iemand anders even moeten meten om het te weten te komen.
Hier een link met uitleg:
https://wayback.archive-it.org/10073/20 ... ew/18/103/
Succes ...wil wel helpen, maar ben morgen weer ff op pad...
Kokkie
Hier een link met uitleg:
https://wayback.archive-it.org/10073/20 ... ew/18/103/
Succes ...wil wel helpen, maar ben morgen weer ff op pad...
Kokkie
0
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Kunnen twee dingen zijn die meest waarschijnlijk zijn:
Defecte accu
Of motor laad niet bij en dat is gewoon te met met een multimeter.
Motor starten, multimeter op DC 12 volt en pennen op plus en min houden.
Als de weergave onder de 13,5 volt is dan is in alle waarschijnlijkheid de stator kapot.
Is de waarde rond de 14 volt dan is waarschijnlijk de accu kapot en die kan je na laten meten bij een motorzaak.
https://www.gamma.nl/assortiment/multi ... /p/B545905
Defecte accu
Of motor laad niet bij en dat is gewoon te met met een multimeter.
Motor starten, multimeter op DC 12 volt en pennen op plus en min houden.
Als de weergave onder de 13,5 volt is dan is in alle waarschijnlijkheid de stator kapot.
Is de waarde rond de 14 volt dan is waarschijnlijk de accu kapot en die kan je na laten meten bij een motorzaak.
https://www.gamma.nl/assortiment/multi ... /p/B545905
0
SREU#0184
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Ik heb hem donderdag nacht op de lader gehad.
Vrijdagmorgen van de lader afgehaald.
Startte vrijdagmorgen direct...in de loop van de dag..ieder uur proberen te starten.
Hij startte al de keren direct.
Niet meer aan de lader gehangen.
Zaterdagochtend starten ..direct lopen..
Ik ga zo even een stukje rijden in de omgeving kijken wat hij doet, of hij na het rondje nog steeds start.
Zojuist, klein rondje gereden 15k, motor thuis in de garage.
Start na het rondje direct...meerdere aan..uit...starten geen probleem.
Vrijdagmorgen van de lader afgehaald.
Startte vrijdagmorgen direct...in de loop van de dag..ieder uur proberen te starten.
Hij startte al de keren direct.
Niet meer aan de lader gehangen.
Zaterdagochtend starten ..direct lopen..
Ik ga zo even een stukje rijden in de omgeving kijken wat hij doet, of hij na het rondje nog steeds start.
Zojuist, klein rondje gereden 15k, motor thuis in de garage.
Start na het rondje direct...meerdere aan..uit...starten geen probleem.
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Even voor de echte leek...Pennen op plus en min..
Dan bedoel jij plus en min van de accu..niet van de de stator of iets anders?
Ja, ...een echte A Techneut.
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Zojuist, klein rondje gereden 15k, motor thuis in de garage.
Start na het rondje direct...meerdere aan..uit...starten geen probleem.
Start na het rondje direct...meerdere aan..uit...starten geen probleem.
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
10ekus motor had vorig jaar ook problemen met uitvallen en starten. Toen is alles doorgemeten en is er niets gevonden. Daarna 'n jaar gereden zonder problemen.
Toen wij vorige week terugkwamen van het Ardennenweekend viel de motor ook weer plotseling tijdens het rijden uit. Motor is naar Huybers motoren in Schijndel vervoert en zij hebben alles doorgemeten.
Spanningsregelaar en dynamo waren helemaal in orde. Volgens Huybers is de gelaccu die erin zat niet geschikt voor deze motor omdat een gelaccu niet goed tegen hoge piekspanningen kan. Nu zit er dus een nieuwe accu in. We gaan het zien!
Toen wij vorige week terugkwamen van het Ardennenweekend viel de motor ook weer plotseling tijdens het rijden uit. Motor is naar Huybers motoren in Schijndel vervoert en zij hebben alles doorgemeten.
Spanningsregelaar en dynamo waren helemaal in orde. Volgens Huybers is de gelaccu die erin zat niet geschikt voor deze motor omdat een gelaccu niet goed tegen hoge piekspanningen kan. Nu zit er dus een nieuwe accu in. We gaan het zien!
0
SREU#0284
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Bij Tinus meete ik 11,56 volt.
Bleef gelijk bij starten/gasgeven.
Kon starten dmv booster en weer een flink stuk rijden, stoppen, weer zelf starten, stuk rijden...en toen hield ie er weer mee op.
Kokkie
Bleef gelijk bij starten/gasgeven.
Kon starten dmv booster en weer een flink stuk rijden, stoppen, weer zelf starten, stuk rijden...en toen hield ie er weer mee op.
Kokkie
0
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Ik begrijp er steeds minder van..
Stan schrijft.
Als de weergave onder de 13,5 volt is dan is in alle waarschijnlijkheid de stator kapot.
Is de waarde rond de 14 volt dan is waarschijnlijk de accu kapot en die kan je na laten meten bij een motorzaak.
Kokkie geeft aan dat de spanning gemeten bij de motor van Tineke....slechts 11.5 vollt is.
Dus dan denk ik...onder de 13,5 vollt dus stator kapot.
Maar Huybers motoren geeft aan alles te hebben doorgemeten en dat Spanningsregelaar en dynamo goed zijn.
Of is stator en Dynamo weer iets anders?
Stan schrijft.
Als de weergave onder de 13,5 volt is dan is in alle waarschijnlijkheid de stator kapot.
Is de waarde rond de 14 volt dan is waarschijnlijk de accu kapot en die kan je na laten meten bij een motorzaak.
Kokkie geeft aan dat de spanning gemeten bij de motor van Tineke....slechts 11.5 vollt is.
Dus dan denk ik...onder de 13,5 vollt dus stator kapot.
Maar Huybers motoren geeft aan alles te hebben doorgemeten en dat Spanningsregelaar en dynamo goed zijn.
Of is stator en Dynamo weer iets anders?
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Staffy , start probleem in Dasburg,.....
Same here Staffy….ik snap het ook niet.
PFM zeg ik wel eens…
Pure Fucking Magic…
Kokkie
PFM zeg ik wel eens…
Pure Fucking Magic…
Kokkie
0