Recall en meer XV1600

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pikey
Gast
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2022, 14:18
Contacteer:

Recall en meer XV1600

Bericht door Pikey »

Hallo allen,

Ik lees nu al even mee op het forum en ben inmiddels ook serieus op zoek naar een wildstar. Had er bijna 1 maar die was helaas al verkocht. Ik werd gewezen op het feit dat er een recall is geweest op deze modellen. En dat je dit kunt opvragen mits je het vin nummer hebt.

Nu lees ik hier en daar wel wat zaken op dit forum hierover maar ik heb toch wat vragen.

Wat behelsde de recall eigenlijk. Iets met de 3e of 4e versnelling was een tandwiel niet helemaal lekker of zo? De Virago heeft zo een soort probleem met de startmotor. Maar die hebben nooit een recall gekend. Daar schiet een tandwiel niet lekker terug wanneer de motor gestart word. Gevolg een best heftig ratelend geluid.

Hoe erg is het al een wildstar de recall niet heeft gehad? Is het nu nog uit te voeren wanneer het niet gebeurt is, waarschijnlijk wel, maar weet iemand of het dan nog onder kosten van Yamaha valt of dat je het zelf moet betalen? Wanneer het zelf betaald moet worden, wat zijn ongeveer de kosten hiervan?

Hopelijk weet iemand mijn vragen te antwoorden. Ondertussen zoek ik rustig verder naar een voor mij geschikte wildstar.

Grt,
Peter
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Recall en meer

Bericht door Stosh »

Dag Peter,

Toen de recall actueel was kregen kregen eigenaren van een Wildstar een brief van Yamaha Nederland om hun voertuig te laten checken en de aanbeveling om niet meer te rijden i.v.m. het kunnen afbreken van een tand van de derde versnelling. Niet alle Wildstars kenden het probleem maar het waren juist de stars uit de productie jaren 1999 tm 2002. Alle dealers die de recall uitgevoerd hebben sloegen een punt achter het vin nummer en hieraan kan je zien of de recall uitgevoerd is. Daarnaast kan je middels het vin nummer navraag doen bij Yamaha Nederland of een bepaalde Wildstar een recall nodig heeft. De kosten om nu het derde tandwiel te laten vervangen bij een dealer zal tussen de 1500 en de 2000 euro bedragen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Pikey
Gast
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2022, 14:18
Contacteer:

Re: Recall en meer

Bericht door Pikey »

Stosh,

Dank je wel voor het heldere verhaal. Heel duidelijk nu. Ik zal eens informeren via Yamaha Nederland als ik het vin nummer heb.

Grt,

Peter
0
Plaats reactie