gevoel in voorvork.

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baloog
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2021, 00:23
Contacteer:

gevoel in voorvork.

Bericht door Baloog »

Hoi Allen,

sinds ongeveer een week of drie ben ik in het bezit van een wildstar uit 1999. Elke keer als ik m start een smile van oor tot oor.
Toch heb ik een paar kleine dingetjes. Benzine meter gedraagt zich raar: volle tank, meter volledig naar rechts en knipperend lampje etc..... Hier wordt aankomende week onder garantie naar gekeken. Maar nu een ander ding . Tijdens het rijden ervaar ik op minder glad wegdek een soort van "ijzer op ijzer" gevoel in de voorvork. Volgens de verkoper een produkteigenschap. Bij een ander de motor op de bok gehad, voorvork vrij van de vloer, op het eerste gezicht zit er nergens speling. Komt dit bij iemand bekend voor?? zoja wat is er aan te doen?

Hoor t graag.

groeten Andrew
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: gevoel in voorvork.

Bericht door Kokkie »

Hoi Andrew,

Knipperend lichtje duidt op een fout code, en 1 van die (4 meen ik) codes heeft te maken met je brandstofmeter.
Het zou kunnen uitdraaien op een nieuwe brandstofmeter of een zgn fuel sender in je tank.

Afbeelding

Jouw ervaring met dat ijzer op ijzer gevoel herken ik helemaal niet, en kan me niet voorstellen dat dit hoort.
Klinkt eerder als iets wat niet goed is/zit in je voorvork.
Dit zou je kunnen checken door je voorvork in te duwen terwijl je je voorrem vast hebt.
Ik zou dat niet zondermeer accepteren als je nog in de garantie zit.

Misschien eens bij iemand (in de buurt) (laten) kijken met ook een Wildstar, want is zo ook beetje moeilijk te beoordelen.

Waar heb je de motor gekocht?

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Baloog
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2021, 00:23
Contacteer:

Re: gevoel in voorvork.

Bericht door Baloog »

Hoi Kokkie,

dank voor je reactie.
vwb de brandstofmeter; hij geeft bij gelijkblijvende omstandigheden steeds verschillende waardes aan. Bijv. contact aan meter helemaal naar links en lampje niet knipperen maar gewoon een volle tank. contact weer uit en aan , meter naar halfvol en lampje knipperen. contact uit en weer aan meter volledig voorbij volstand, echt helemaal rechts onderin en lampje knipperen etc etc.... en wat ik ervaar met de voorvork, met glad wegdek bedoel ik zo vlak als asfalt, maar wanneer ik bijvoorbeeld door het dorp rijdt,op bijv klinkers, onder de max snelheid lijkt het alsof het einde van de veerweg is bereikt, dan voel ik een soort van bonken. Bij stilstand ook jouw idee ook geprobeerd, maar hierbij niets vreemds. De motor heb ik gekocht bij tt in Zwolle.
Echt een referentiekader heb ik niet, dit is de eerste wildstar waar ik op heb gereden(was gelijk onder de indruk). Dus ik kan niet echt oordelen of dat het een produkteigenschap is.

groeten Andrew.
0
Gebruikersavatar
Wolf
WSFH-Support
Reactions: 50
Berichten: 711
Lid geworden op: 15 jan 2008, 23:33
Contacteer:

Re: gevoel in voorvork.

Bericht door Wolf »

Zitten er nog de originele voorveren in of zijn er 'progressieve' veren gemonteerd?

Boris
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: gevoel in voorvork.

Bericht door Kokkie »

Allereerst....Heee Boris ;) leuk weer wat van je te zien...
Baloog schreef: 27 jul 2021, 11:31 .....lijkt het alsof het einde van de veerweg is bereikt, dan voel ik een soort van bonken...
Lijkt me echt iets van geen/te weinig olie in de vorken, of iets mis met (montage van) de vering zelf.

Heb zelf 10 jaar Wildstar gereden en nooit een bonk zoals jij beschrijft gehoord, en ook niet bij anderen.

Kokkie
0
Plaats reactie