Wildstar Boxer verbeteren

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hennys
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:01
Contacteer:

Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door Hennys »

Met dank aan Leon heb ik een manual. Dus vol goede moed ging ik aan de slag om mijn benzinefilter te controleren. +/- 30.000 op de teller, en onduidelijk of deze ooit vervangen is. Helaas is voor mijn talent de manuel onvoldoende. Het is me dus gelukt om het kapje van de benzinepomp/filter te slopen. Er zit nu een scheur in waarmee ik gelukkig wel kan rijden.

Ik vind het kapje, samen met het luchtfilter, de minst mooie zaken op mijn Wildstar. En als vervanging voor het kapje kwam ik dicht tegen: https://shop.thunderbike.de/Thunderbike ... esatz.html

Kent iemand dit? Ik wil hem best kopen voor deze prijs. Maar geen idee of dit makkelijk te monteren is en wat de kwaliteit is.

Groet,
Henny
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door knutselsmurf »

De meeste verplaatsen hun pomp zonder allerlei extra spullen. Die van mij zit onder de tank en ik heb er al verschillende gezien die onder het rechter deksel zitten. Heb geen ervaring met allerlei relocatie-sets.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door Kokkie »

Je kan de pomp ook helemaal weglaten...

En anders zelf een anulluminium plaatje buigen en een plekkie zoeken. Niet zo spannend.

Succes,

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Hennys
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:01
Contacteer:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door Hennys »

Dank voor de tips. Dan kijk ik daar eerst eens na, dus zonder set. En wat is het voordeel/ nadeel van de pomp weglaten eigenlijk? Ik kan daar geen topic over vinden, maar ook fijn als iemand een link heeft. Het is vast eerder besproken.

Henny
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door knutselsmurf »

Voordeel is dat je geen storing meer kunt krijgen aan de pomp. Want dan sta je stil. Er rijden er wel meer zonder pomp en zonder aanpassingen. Ik rijd met 1 motor met pomp, wel verplaatst en met de ander zonder pomp met aanpassingen aan de carburateur. Een grotere Needle Valve er in gezet. Dat is de doorgang van benzineleiding naar je vlotterkamer.En het inwendige filtertje uit de carburateur-aansluiting verwijderd. Benzine komt dat alleen door zwaartekracht naar binnen, maar geeft geen storing. Bij twijfel kun je er altijd nog een vacuum-pompje tussen zetten, werkt ook goed.
Afbeelding
Pomp verplaatst, choke en stationair aan de linkerzijde, op de RVS plaat.

Afbeelding
Helemaal geen pomp, alles custom. Contact en startknop.
Gebruikersavatar
Vettesmurf
Star Friend
Reactions: 6
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2019, 21:03
Locatie: Glanerbrug
Contacteer:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door Vettesmurf »

huh? heb je de pomp verplaatst zonder een relocation kit?
0
Gebruikersavatar
Hennys
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:01
Contacteer:

Re: Wildstar Boxer verbeteren

Bericht door Hennys »

De reden dat ik het benzinefilter wil(de) controleren zit ook in storing in de benzinetoevoer. Gebeurt niet vaak, maar het effect is gelijk aan het effect als hij op reserve moet. Geen fijn gevoel een drukke op een snelweg.

Ik heb trouwens geen idee of dat een storing aan de pomp kan zijn, of bijvoorbeeld vuil in de leiding oid.
0
Plaats reactie