Start probleem Wildstar Johan

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Johan »

Ja. Laten doormeten. Nieuwe gestoken + nieuwe accu. Start nog niet🤯🤯😭
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door knutselsmurf »

Graag iets meer informatie, Johan. Je drukt nu de startknop in en dan..... ? Je hoort niks, of je startmotor gaat rond en hij start dan niet of er gebeurt helemaal niets, ook geen klik, geluid? Brandt je lampje groen van de Vrij in je versnellingsbak? Knijp je koppeling eens in bij het starten. de rode schakelaar op je stuur ook al gecheckt?
Wordt een aardig raadsel zo, maar als er niets gebeurt is het, na het vervangen van de eerder genoemde delen een storing in je veiligheidssysteem. Denk zelf aan de relaisunit, dat die niet de juiste signalen krijgt. Dit als je de overige schakelaars van het systeem hebt gecontroleerd, dus koppelingsschakelaar, schakelaar vrij van de versnellingsbak. Schakelaar van de standaard niet te vergeten.
Gebruikersavatar
Johan
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Johan »

Sorry. Het lampje van neutraal brand gewoon groen, als ik op de startknop druk hoor ik gewoon een klik. Kapje van decompressie solonoid af gehaald gekeken of deze werkt. Startmotor gaat niet rond. Ook geprobeerd te starten met de koppeling in. Ook alle aardings punten nagekeken. Wordt er stilletjes zot van😂
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door knutselsmurf »

Wat je dan even moet doen is meten of je startmotor wel stroom krijgt. Dus de plus, die op de startmotor zit onder de rubber kap even meten naar massa als de startknop is ingedrukt. Als daar dus de nodige stroom geschakeld wordt zou het voorgaande traject goed moeten zijn. Ook startmotoren kunnen defect raken. Dan kom je in dit traject terecht, vervangen of repareren. Als hij eerder wel gestart heeft wordt het mogelijk repareren.
En alles kan gerepareerd, zoeken is het lastigst.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Johan »

Bedankt. Dacht ook al aan de startmotor.
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 48
Berichten: 1638
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Staffy »

Ik heb er de ballen verstand van....helemaal niks.
Maar ik herinner me iets van een tijd geleden...Ton Vos ..Cameleon.
Ton had ook problemen met starten,..alles onderzocht..en dat zat hem toen in de schakelaar van de standaard.

Die schakelaar bleef in de stand van ..uitstaande voetsteun..dus de bike wilde niet starten.

Gokje...van een nono op gebied van motoren.
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door knutselsmurf »

Goed nagedacht, Ger, standaard schakelaar is soms ook een lastige. Maar vaak komt die pas om de hoek als je hem in zijn versnelling zet. Maar als de VRIJ schakelaar niet goed is, zit de standaardschakelaar ook niet dat hij in zijn VRIJ staat en zal niet starten. Maar ook die moet Johan even nakijken, want die zit inderdaad in het veiligheidscircuit.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Stosh »

Johan schreef: 17 mei 2020, 11:48 Sorry. Het lampje van neutraal brand gewoon groen, als ik op de startknop druk hoor ik gewoon een klik. Kapje van decompressie solonoid af gehaald gekeken of deze werkt. Startmotor gaat niet rond. Ook geprobeerd te starten met de koppeling in. Ook alle aardings punten nagekeken. Wordt er stilletjes zot van😂
Wat zag je toen je het kapje van de decompressie relais eraf had, slaat hij uit?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door Stosh »

Zit er een alarm systeem op de motor of heeft er een op gezeten?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Start probleem Wildstar Johan

Bericht door knutselsmurf »

Ik vind het jammer dat je zo ver weg woont. Dit soort leermomenten maakt mij ook steeds slimmen, maar dan "life".
Plaats reactie