benzine lekkage carburateur

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rollingblock
Gast
Reactions:

benzine lekkage carburateur

Bericht door rollingblock »

al weer een probleempje, nieuwe brandstof pomp geplaatst wegens lekkage oude, werkt weer prima , caburateur afgesteld wegens te schrale afstelling, loopt weer mooi alleen iets te rijk stationair, nu het volgende, stationair lekt de carburateur uit het kleine pijpje links boven behoorlijk benzine, als je gas geeft stopt dat, denk dat het vroeger ook trouwens wel eens wat gedruppeld heeft want er zit lek aanslag op, maar nu is het echt veel te veel en zorgt het voor brand gevaar, was is volgens jullie de reden
trouwens als de motor niet loopt maar het contact aanstaat en de brandstofpomp druk geeft lekt er niks
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: benzine lekkage carburateur

Bericht door Rebel57 »

Dit probleempje zal te maken hebben dat het benzine niveau te hoog is in de carburateur.
Ik denk dat de vlotter in de carburateur wat moet worden bijgesteld
gr Rebel57
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
rollingblock
Gast
Reactions:

Re: benzine lekkage carburateur

Bericht door rollingblock »

de carburateur lekte eigenlijk minimaal, misschien af en toe een druppel, het probleem kwam volgens mij gelijk met de lekkage van mn kraan en mn benzine pomp, rubber afdichtingen in een keer kapot door de benzine met ethanol denk ik, de vlotter heet nooit doorgelopen dus verkeerde afstelling daarvan lijkt me niet direct de oorzaak en als die verkeerd zou staan zou hij ook doorstromen als de motor uit staat met contact aan als de benzine pomp aanstaat, en dat doet hij dus niet, het is alleen als de motor stationair draait, dan gutst het er uit, als je gas gaat geven stopt het, ik weet ook niet waar dit pijpje voor dient, er zit geen slangetje op, heeft iemand dus een idee wat het wel kan zijn en desnoods wat er vervangen moet worden, kan er niet mee rijden en zit met smart te wachten op de goede oplossing
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: benzine lekkage carburateur

Bericht door Rebel57 »

blijf bij mn eerdere opmerking. Dat pijpje moet open blijven !!!
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: benzine lekkage carburateur

Bericht door Stosh »

Ik zou die carburateur eens uit elkaar halen als ik jou was want telkens ergens wat aan draaien is niet de oplossing.
Ook voor de vlotterkamer is een revisie setje te koop waarin ook een nieuw vlotternaald zit. Je kan meteen kijken wat je settings zijn en zo de boel weer opbouwen. Op dat pijpje zit normaal een slangetje naar het origineel luchtfilter, zodra er een ander luchtfilter wordt geplaatst vervalt het slangetje en blijft het pijpje gewoon open. Dat pijpje is alleen maar een overstort als de motor omvalt en als je vlotterniveau niet klopt en je carburateur loopt vol dan komt het ook uit het pijpje.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie