Dik achterwiel

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Dik achterwiel

Bericht door Ouweruiter »

Beste mede-enthousiastelingen,

Ik ben begonnen aan mijn winterproject: het “verbobberen” van mijn Wildstar. Eerste horde is het om (laten) spaken van de originele achternaaf naar een 18 inch velg waar een 210-240 band op past. Dankzij de berichten van Reef over het plaatsen van een dik achterwiel in zijn Wildstar, weet ik wat ik allemaal ga tegenkomen. Een ding waar ik nu tegenaan loop is het feit dat de naaf op de originele velg een beetje off-set gespaakt lijkt te zijn. Zo te zien kun je er dus niet vanuit gaan dat de huidige naaf op een nieuwe velg exact in het midden gespaakt moet zijn. Ik was aanvankelijk van plan om de naaf naar L&L choppers in Opmeer te brengen, want zij kunnen het materiaal leveren en eventueel het overspaken doen, maar ze hebben alleen geen ervaring met 56 spaaks wielen in het algemeen en Wildstar wielen in het bijzonder. Ik ben daarom bang dat als ik het door hun laat doen, het inpassen etc. een klein drama gaat worden! Mijn vraag aan een ieder die hier ervaring mee heeft is: klopt mijn veronderstelling van het off-set gespaakt zijn van de originele naaf/velg, moet dat bij de nieuwe velg dan ook (het off-set spaken) en waar of door wie hebben degenen met zo’n dik achterwiel de boel laten overspaken?

Elke reactie is welkom!
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Reef »

Probeer JvD wheels in uithuizen eens te bellen. Die spaken allerlei soorten wielen en maten!
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Ouweruiter »

Ga ik ‘s contact mee maken. Bedankt Ralph!
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Ouweruiter »

Iemand anders nog ideeën?
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Stosh »

JvD Wheels heeft mijn wiel ook gemaakt met 200 band 18 inch.
Geen Off-Set maar in het midden gespaakt.
Alleen het remanker aan laten passen en rijden met originele belt verder geen aanpassingen.
Afbeelding
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Ouweruiter »

Da’s ook nog een idee! Ik wil, denk ik, toch voor wat groter gaan. Ik ben inmiddels met Reef wat aan het organiseren, maar alle opties zijn nog open, dus als iemand nog een suggestie heeft? Graag!
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Stosh »

Ik heb er ff een foto bij gezet..
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Ouweruiter »

Dat ziet er super uit Stosh! Zo ongeveer de stijl waar ik voor wil gaan! Ik ga alleen de originele tank behouden en de ape wordt een traditionele 14 inch met zoveel mogelijk kabels en leidingen door het stuur. Ik vind die uitlaten van je er ook super uit zien! Supertrapps?
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Dik achterwiel

Bericht door Stosh »

Yep, Supertrapss
De forward controls heb ik nog liggen mocht je een set zoeken.
de rest is verkocht :27:
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dik achterwiel

Bericht door knutselsmurf »

Dit wiel is ook gespaakt bij JVD wheels, gewoon de naaf in het midden. Maar daar is een custom made achterbrug omheen gekomen.

Maar die ken je!!
Dit wiel heb ik Off Set laten verbreden. Heb de achterbrug 1:1 getekend en door de samengestelde naaf, Suzuki en Yamaha kwam het beter uit om de naaf 1 1/2 cm uit het midden te zetten.




Maar een gespaakt wiel met originele naaf in de standaard achterbrug zou ik gewoon in het midden houden.
Plaats reactie