Probleem Carburator - Hypercharger

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Grote Wim »

Op dit moment aardig stil.Ben benieuwd of het is opgelost.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Waarschijnlijk, na telefonisch contact vandaag komt ook dit probleem naar Biddinghuizen.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Ja, klopt helemaal Leon, liefst zo snel mogelijk. Hahah

Vandaag een paar videotjes van Jeroen ontvangen, met het verhaal erachter dat mijn inlaatrubbers lek zijn. Hij ging wat remreiniger spuiten onder de tank, zegmaar bij de benzinepomp, en achter het luchtfilter. In zijn video is te zien en zeker ook duidelijk te horen dat mijn motor daar als een gek op reageert. Het toerental loopt hoorbaar enorm op, als hij remreiniger spuit nabij achter het luchtfilter slaat bijna de motor af. Ik heb daarna meteen gebeld met jeroen, want ik had dit zelf toch ook gedaan zonder verschil te horen in toerental? Maar ik had dit ook getest zonder lichtfilter, en jeroen teste met luchtfilter, later kreeg ik een filmpje waarbij hij het bovenstaande nog es probeerde dus zonder lichtfilter, oke mijn motor reageerd er nog een heel klein beetje op maar al een stuk minder als in het eerste filmpje.
Dus mensen wees bedacht op het spuiten van de inlaatrubbers met remreiniger als je origineele luchtfilter er nog op zit, de lucht wordt onder de tank aangezogen. En als je daar in die buurt heel vluchtige vloeistof spuit wordt dat denk ik meteen in je luchtfilter meegezogen, met gevolg een machiene die qua toeretal oploopt.

Goed. Ik denk een inspectie van de inlaatrubber nu wel gepast is. Ik heb dit zelf ook gedaan, zag hele kleine haarschuurtjes in het rubber in de binnenkant. De bovenkant is helemaal netjes, gewoon als nieuw. Maargoed. De rubber moet denk ik gecheckt worden. (Maar dan nog de vraag... is een beetje valse lucht de oorzaak van veel te rijk lopen?) Leon en ik denken van niet, eerder te arm? Maar mijn bougies waren echt zo ontzettend roet zwart uitgeslagen. Dat lijkt me niet een arm mengel, arm was toch immer witte aanslag op de bougie?

Okee punt 2:
Jeroen denkt sterk een kleplifter te horen.
Ik hoor en lees veel over onze motoren, in hoor mensen veel de beruchte “knock” zeggen. Is het verschil duidelijk te horen van de kleplifter, of het stellen van de marge op de klep? (Vloeitje-verhaal) en dan weer opnieuw de vraag, kan het hieraan liggen dat de motor te rijk staat?

Punt3:
Ik heb een prijsaanbieding ontvangen van jeroen om dit allemaal te vervangen misschien moet of mag ik het niet zeggen maar 1250€ vind ik echt heel veel geld, en wie zegt dat mijn motor dan wel goed is. Die garantie heb ik dan nog steeds niet, want daarna kan het ook nog eens zijn dan mijn nokkenas versleten is, als dat zo is ga je zo naar 2000€ dat kan toch niet waar zijn?

Aan de andere kant moet ik ook gewoon vertrouwen hebben in de wildstar, ding heeft immers maar ca32kdm gelopen. Misschien is inderdaad het rubber wel kapot na inspectie, dat in combinatie uitvoerige beurt door Leon zie misschien mijn wildstar-wereld er wel weer heel anders uit.

Tja wordt vervolgt, maar leuk is het niet.... :(


(Ps, leon. Jij weet ook het verhaal, mocht ik iets niet goed hebben omschreven. Wil je mij dan corrigeren?)
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Grote Wim »

Rossie, dat is zeker een tegenvaller ik hoop dat het allemaal gaat mee vallen. En bij Leon is de Wildstar in goede handen.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1769
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Wat als The Knock genoemd wordt heeft nik met lifters te maken.
Mocht een van de lifters niet goed meer zijn, dan zou ik dat eerst willen weten en zeker niet de motor verder te starten om nokkenas-schade te voorkomen.
wat je beschrijft tav het manifold geloof niet dat daar de oorzaak te vinden is. Zoals ik al in het telefoongesprek aangaf, zou ik de bobines vervangen.
te rijk lopen door valse lucht is niet aannemelijk, rijk lopen als gevolg van een defecte lifter (uitlaat) zou kunnen.
Maar ook zoals ik aangaf tijdens het telefoongesprek zou in dat geval ook de motor enorm moet ploffen in de carburateur
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

We gaan al deze adviezen doorvoeren, Johan. En met alle kennis en aanbevelingen gaan we ook deze uitdaging oplossen.
Motor komt in maart hier naar toe, eerst een keukenverbouwing bij mijn zoon.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Er rust me nog 1 belangrijke vraag.

Waarom tikt mijn blok alleen als hij warm is?
(Jeroen denk aan mn kleplifter)

1. Als blok warm wordt komen overal meer speling op te staan.
2. Is het niet zo dat een kleplifter gewoon altijd lek/kapot is, ook bij koude motor? Bij koud hoor je hem niet op mn motor.
3. Kan de oliedruk ook iets te maken hebben in dit verhaal, geen drukopbouw?
4. En wat gebeurd er inwendig in het blok als mensen zeggen dat het aan mijn kleplifter ligt? Wat hoor je inwendig dan tikken?
5. Kan het ook zijn dat we toch een klep horen tikken, welke als het warm wordt buiten zijn klepstel-tollerantie komt?

Stel je voor: ik heb een gekke bui, en haal de deksels eraf. Dan kom ik bij de klepjes/tuimellaartjes. Nu kan ik proberen met de hand om die tuimellaartjes onder druk naar beneden te drukken. Normaal hoort dat dus niet te kunnen, maar hoe moeten (wij/ik) dit koud controleren? Mijn motor tikt wanneer het warm is, dus verwacht ik zelf, dat ik geen bijzondere mankementen tegenkom bij een koude motor.

Tja ik probeer het te begrijpen allemaal, ik ben nog lerende.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1769
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Goh ik heb je dat al uitgelegd door de telefoon. Al de motorolie heet is dan is die zo dun als water. Het kan idd dan zo zijn dat de lifter inwendig lekt en het gevolg is dat een van de kleppen niet goed bediend wordt. ( later open en eerder dicht). Dit zal zeker voor het overmatig tikken kunnen zorgen.
Ik heb je ook gezegd dat je voor dat je alles gaat demonteren eerst de speling moet controleren.
Al een vd lifters idd lek is dat zou je de tuimelaar makkelijker kunnen indrukken. Maar het door jou geschetste probleem met het te ruik lopen kan ik niet helemaal rijmen met de lifter.

Als het een uitlaat lifter is dan zou je waarschijnlijk een deel van de uitlaatgas druk via de carburateur naar buiten worden afgevoerd omdat de uitlaatklep te kort open is.
Bij een defecte inlaat lifter zou er veel minder gasmengsel in de cilinder komen en zal deze juist erg arm lopen ( klep te kort open)
Heb je geen geluidsfragment /video wat je hier kunt posten ????

Ga eerst alle eerder genoemde punten goed na !

Ik zou eerst beginnen met de bobine,bougiekabel en bougiedop
gr Rebel57
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Alle denkbare scenarios wel meenemen, maar Hylke moet gewoon even afwachten wat we hier gaan zien. En dat gaat pas in de tweede helft van maart gebeuren. Voordat de motor hier gestart wordt zijn de meeste controles al gedaan. Ook alle metingen doe ik vooraf. Ik zet de kleppen gelijk en controleer de lifters. Die heb ik al op de plank liggen. Er komt al een nieuwe manifold deze kant op om het onverklaarbare verhaal van de remmenreiniger uit de wereld te helpen. Dus ga lekker achterover zitten, Hylke en wacht het rustig af in plaats van alle denkbare defecten in theorie het hoofd te bieden. Dat kan alleen met vette handen en zien en horen wat er aan de hand is.
Wordt ongetwijfeld vervolgd in dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Je hebt helemaal gelijk Leon!
Goeie raad van je, ik laat het voor nu los.

Ik ben gewoon nieuwsgierig en leergierig aangelegt. Het enige wat ik wil is straks met mooi weer lekker op die mooie dikke twin relaxt en rustig cruizen door de mooie landschappen, heerlijk nu al zin in hahah.
Plaats reactie