Probleem Carburator - Hypercharger

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Stosh »

Wat ik op de foto's zie is:
Als je de carburateur in de bankschroef zet klopt het niveau maar dat is niet juist gemeten.
Kijk je na het niveau als de carburateur op de motor zit is het te hoog
Aan het vlotternaaldje kan ik niets zien en jij kan niet zien of dat lekt.
Ik zou:
De hoofdsproeier vergroten naar 170 of 175.
En voor de zekerheid bij Roukama een Carburateur rep.set CAB-Y42 bestellen voor 19,95 om vlotter onderdelen te vervangen
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Inderdaad, op de motor gemeten zit het te hoog. En dat zijn dingen die wel soms "vanzelf" gaan verlopen. In het manuel staat hoe je dat kan aanpassen. En als je niveau te hoog staat loop je inderdaad de kans dat het een "te rijk" verschijnsel gaat opleveren.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Dank voor jullie reacties. het hele ias systeem is compeet verwijderd door de vorige eigenaar. Ik heb met een lopende motor het hele blok uitvoering vol gesprayd met remreiniger en nergens kan ik een vacuumlekje te vinden. Ik baal er zo van. Gisteren heb ik het hele boel weer gemonteerd. En nog steeds is er niks veranderd. Blok loopt enorm rijk. En bruld, schud in mijn inziens teveel, krijgt teveel lucht of teveel brandstof. Ik weet het echt niet meer 🤒🤧
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Een goeie mogelijkheid idd is dat mn vlotterniveau te hoog staat. Volgens mij staat er in het handboek dan het brandstof niveau ca 2/3 mm onder het pakking van het dekseltje moet komen. Maar vanuit welke positie is dit? Voorzijde (luchtinlaat) of achterzijde?
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Je kan het snel vaststellen of het niveau te hoog staat of niet door de benzinekraan even dicht te zetten dan zou de motor even beter gaan lopen naarmate het niveau daalt in de vlotterkamer.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Hallo, nu enige tijd later:

Ik heb de carburateur zo bijna als standaard gemaakt. Dat betekend originele sproeiers, en het vlotter niveau standaard gemaakt. Ik heb ook van Knutselsmurf een donor carburateur gekregen om te kijken of die van mij het zelfde is en geloof me ik heb uren naar beide carburateur gekeken alles 100x gecheck en niks anders te vinden. Maar het probleem blijft, de motor rijd veel te rijk. Ik kan nog steeds de (nieuwe) pms schroef indraaien zonder dat de motor afslaat. Wanneer ik de pms schroef uitdraai gaat het toerental steeds omhoog. (dus hoe meer ik de pms schroef uitdraai hoe hoger het toerental wordt, totdat de schroef uitvalt blijft het toerenta alleen maar oplopen. Wanneer ik het originele luchtfilter demonteer, en een beetje gas geef, wordt er meteen een sloot aan brandstof gezogen echt bizar veel. Als je onderstaande filmpje kijkt vanaf 2:30min zie je dat ie netjes een walm aan brandstof geeft, groot verschil met dat van mij dus. hoe kan dat? ik heb de originele set-up ook van het vlotterniveau.

Link


Ik weet het echt niet meer, kan het probleem ergens anders in zitten?
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Heb je ook de plunjer van de choke bekeken?? Misschien daar nieuwe O-ringen opdrukken.
Als die namelijk niet goed meer zijn dan zal de motor erg rijk gaan lopen
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Ik heb Hylke net aangeboden om er eens mee aan de slag te gaan. kan nog net voordat ik aan een keukenverbouwing en plaatsen ga beginnen.
Zal dan alle adviezen hier gegeven vertalen naar zijn situatie. Ook deze uitdaging moeten we eigenlijk oplossen. Dit om de Wildstar weer terug op het winnaarspodium te krijgen!! :27: :24: :24: :star:
Is uiteindelijk bij Joep ook gelukt.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Probleem is nog niet opgelost bij Hylke. Hij heeft besloten om de motor naar Jeroen van den Meer te brengen en te laten afstellen. Daar ging nog wel een discussie aan vooraf. Er zit namelijk ook nog een tikkend geluid in, met name als de motor warm wordt. Bij koude motor nagenoeg niets te horen. Nu kan ik dat zo op afstand niet direct plaatsen, maar bij een tikkend geluid bij een Wildstar denk ik aan de speling/verschil tussen de twee kleppen per tuimelaaras. Het welbekende vloeitjes verhaal. Mogelijk ook een probleem bij de hydraulische kleplifters zou een tik kunnen genereren, iets minder prettig.
Nu legt Jeroen een link tussen het tikken en het te rijk lopen van de motor. Maar in mijn beleving wordt het mengsel toch gemaakt in de carburateur en hebben de kleppen en/of de hydraulische lifters hier geen invloed op.
Of zou dat wel kunnen??
Denk eens met me mee!!
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Kokkie »

Te rijk, te heet, kleppen verbrand...

Kokkie
0
Plaats reactie