Probleem Carburator - Hypercharger

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Stosh »

Jij werkt met een dynojet set en daarvoor moet je ook op deze manier afstellen. Bart rijdt met een 205 sproeier maar dan weet ik ook zeker dat hij nog steeds gebruik maakt van een originele gasnaald. Blijf voor even origineel met je pilot jet dus 35, ook starter jet origineel houden. Gezien de foto,s maak je gebruik van dynojet sproeiers, vergroot de hoofdsproeier nu naar 170 of 175 en niet groter. De pms schroef lijkt me wel goed en draai die om te beginnen drie slagen open. Graag nog even een foto van je gasnaald want als die 5 kerven heeft is het geen dynojet naald want een dynojet naald heeft 6 kerven. Mocht je toch 6 kerven hebben kijk dan in welke stand hij staat. Ik zou vanaf de punt gezien hem even op de 3e inkeping zetten.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Stosh schreef: 12 nov 2018, 20:10 Jij werkt met een dynojet set en daarvoor moet je ook op deze manier afstellen. Bart rijdt met een 205 sproeier maar dan weet ik ook zeker dat hij nog steeds gebruik maakt van een originele gasnaald. Blijf voor even origineel met je pilot jet dus 35, ook starter jet origineel houden. Gezien de foto,s maak je gebruik van dynojet sproeiers, vergroot de hoofdsproeier nu naar 170 of 175 en niet groter. De pms schroef lijkt me wel goed en draai die om te beginnen drie slagen open. Graag nog even een foto van je gasnaald want als die 5 kerven heeft is het geen dynojet naald want een dynojet naald heeft 6 kerven. Mocht je toch 6 kerven hebben kijk dan in welke stand hij staat. Ik zou vanaf de punt gezien hem even op de 3e inkeping zetten.
Gisteravond de boel helemaal uit elkaar gehaald, ik ben begonnen met de PMS-schroef. En inderdaad denk ik ook wel dat ik de goede schroef heb. het puntje past wel en sluit goed af. Daarna de alle sproeiers eruit gehaald, en neem maar aan dat alles goed zit. Alle piepkleine kanaaltjes zijn gewoon vrij. Alles is zeer uitvoerig gecheckt. Ik snap het nog steeds niet waarom ik mijn PSM-schroef dichtdraaien zonder enige merkbaar resultaat, ik heb even gekeken naar mijn bougies: Jah iets wat ik al had verwacht die zijn echt PIK-zwart, dus de motor rijd veel te rijk. en dat zelfs met een MAINJET van 160. Welke ik op advies breng naar ca 170/180. Of daar het probleem zit betwijfel ik maar ik ga het zeker proberen.

Het enigste wat ik me nu kan bedenken is dat mn benzine niveau in de cabrateur op een te hoog niveau staat, waardoor mn motor loopt op de benzine wat daardoor makkelijker gezogen wordt uit mn mainjet?

Nogmaals mijn cabrateur is bijna standaard.
Er zit alleen een dynajet naald in - 6 sleufjes met een mainjet van 160.

Zijn er ook mensen die misschien cabrateurs verkopen?

Ik heb aardig wat fotos gemaakt, zie hieronder misschien zien jullie wat opvallends?
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... 5ymkZ3dUmT
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... AESCKhmALB
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... rfzv_n5KAq
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... OWHMxq7Aqx
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... j9c5yMDAeV
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... 7V-2wojLlf
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... 7WlkUMv5U0
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... 7WlkUMv5U0

En hier mijn zwarte bougiess
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... sDIq57ubdd

En trouwens:
Deze motor is afgesteld Bij Ruud Frederiks, wanneer dat is gebeurd weet ik nog niet, maar zoals te zien ik op onderstaande foto heeft Ruud deze afgesteld met MAINJET 160. Ik ga er vanuit dat hij echt wel weet wat hij doet.
Ik heb dan 68.5pk en 151 Nn kopppel met afstelling van open exhaust + Bonning ST1 977-3 MJ160
wat vinden jullie hiervan? zie foto
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... wS1SOhcX-8
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Er is nog een andere invloed op de vele brandstotrajecten in een carburateur. Als het choke gedeelte niet goed functioneert kun je alle overige afstellingen wel vergeten. Blijft die niet hangen op een of andere manier?
Kijk ook eens naar het kleine filtertje bij je ingang van de brandstofleiding op je carburateur. Ik probeer alle optie,s, omdat de set up van Stosh bij mij prima functioneert, open luchtfilter en open uitlaten.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Als je toch aan het controleren bent, kijk ook eens goed naar het membraam van de gasschuif !!!


De PMS-schroef moet een spitse punt hebben om hem goed te kunnen afregelen. Op de foto stond er een met een stompe punt
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

VLOTTERHOOGTE CABRATEUR

Omdat de bougies te zwart zijn wat duid op te rijk mengsel dacht ik dat ik me nu even concentreer op het vlotter-niveau benzine in de carburateur. Mijn gedachte gang is als volgt bij mn probleem dat ik mijn PMS-schroef helemaal kan indraaien zonder resultaat.

Kan het zijn dat de motor stationair benzine vanuit de mainjet mee zuigt?
en dat daardoor mijn PMS-schroef totaal geen functie bied? kan iemand mij een foto laten zien van zijn/haar PMS-schroef op internet vind je ook vele verschillende :verdrietig:

Vandaar dat ik zojuist gekeken heb naar mijn vlotter niveau, ik heb er van alles over gezien en gelezen.
ook weer veel tegenstrijdige onzin. Hoe moet men dit aflezen, vanaf voorzijde met doorzichtig slangetje? of achterzijde van de carburateur? er worden hier weer allemaal verschillende dingen gezegt.

hieronder wat foto geplaats van de operatie- wat vinden jullie?

Doorzichtig slangetje voorzijde van carburateur in motor
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... -roMJNKhaQ
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... -roBJNKhaQ
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... -roFJNKhaQ
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... roIZNKhaQ


Doorzichtig slangetje achterzijde van carburateur in motor:

http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... -rnq5NKhaQ
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... rn3JNKhaQ


Hier een foto van de brandstof naald ziet er goed uit? en lekt ook niet[/b
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... -rocJNKhaQ
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

knutselsmurf schreef: 13 nov 2018, 10:21 Er is nog een andere invloed op de vele brandstotrajecten in een carburateur. Als het choke gedeelte niet goed functioneert kun je alle overige afstellingen wel vergeten. Blijft die niet hangen op een of andere manier?
Kijk ook eens naar het kleine filtertje bij je ingang van de brandstofleiding op je carburateur. Ik probeer alle optie,s, omdat de set up van Stosh bij mij prima functioneert, open luchtfilter en open uitlaten.
Goeie Tip!
heb je dan ook een idee hoe ik dit kan controleren? de choke plunger gaat er stroef in door het rubberen ringetje. Maar vervolgens kan ik wel met de choke knop schuiven. en de motor reageerde ''vroeger'' goed op de choke.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

rebel57 schreef: 13 nov 2018, 14:05 Als je toch aan het controleren bent, kijk ook eens goed naar het membraam van de gasschuif !!!


De PMS-schroef moet een spitse punt hebben om hem goed te kunnen afregelen. Op de foto stond er een met een stompe punt
Ook de membramen heb ik gecheckt. zien er goed uit, waarom zou je daar aan denken?
Speelt dit ook al mee tijdens stationair? kan dat ook invloer hebben op te rijk rijden en een PSM-schroef die niet werkt?

heb je misschien (of iemand anders) een foto van een PMS-schroef, zodat ik wat zaken kan uitsluiten?
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Okee. Ik moet dus richting de 180/190 voor de main spoeier. Waar kan ik deze bestellen, ik heb een dyna naald met 6 sleufjes.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Zijn er nog leden die nog ideeen hebben voor mij? Ik denk dat ik binnenkort de motor even naar jeroen breng uihoorn.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Ik heb het hele verhaal nog eens doorgelezen. Als de motor bij Ruud geweest is mag je ervan uitgaan dat hij daar goed het pandje heeft verlaten. Ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft, maar met een goedlopende motor ga je niet meteen de hele set up wisselen en dan maar gokken of het goed gaat. Je carburateur lijkt qua vlotterniveau goed, je vlotternaald ziet er ook goed uit. Alle andere adviezen heb je ook nagekeken. En er kan verder in de carburateur niet veel"vanzelf"veranderen.
Ik denk zelf aan een mogelijk vacuumlek. Kijk je twee pluggen van de AIS eens na en controleer het manifold.
Ik heb nog wel een carburateur liggen, waar wat roofbouw op gepleegd is. Geen choke en geen PMS schroef meer. Maar daar verwacht ik eigenlijk niet veel verbetering van.
Plaats reactie