Probleem Carburator - Hypercharger

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Goedemorgen,

Ik ben Hylke Hesselius en woon vlakbij Leeuwarden, en ik ben gloedje nieuw op dit forum. na een aantal jarig Intruder 1400 hebben gereden ben nu overgestapt naar een dikke zwarte Wildstar uit 1999 met 32000km op de teller.
Maar hij loopt niet lekker, ik zal het proberen uit te leggen:

De motor heeft:
-Geen AIS
-Hypercharger
-Dynokit, 160 mainjet, 57 voor die andere sproeier, Pilot jet?

Mijn motor loop stationair zwaar. (lijkt of ie te weinig lucht krijg of loopt veel te rijk?)
De vacuumslang vanaf inlaatspruitstuk zit aangesloten op de hypercharger. Als ik de motor nu start loopt hij zwaar, en bokkerig, co-schroef (pms) verdraaien heeft totaal geen invloed! Ik kan de co-schroef dichtdraaien zonder resultaat. En dat hoort volgens mij niet. Als ik het vacuumslangetje van de hypercharger eraf haal welke naar het inlaatspruitstuk gaat loopt de motor direct veel rustiger/beter/mooier, en loopt ook het toerental op, nu kan ik het rustig mooi fijn afstellen met stationair schroefje. Maar volgens mij klopt dit niet, ik heb dus totaal geen reactie op de PMS schroef.

Ik heb er dus een klein stukje mee gereden, trek verder goed op, dus motorisch is er niks aan de hand alleen lijkt het dat de motor niet goed zijn lucht aanzuigt of dat er iets in de carburateur niet in orde is, waardoor hij niet goed lucht aanzuigt. De carburateur, heb ik zelf helemaal gereinigd maar heeft niet geholpen.

Misschien een nieuw carburateur proberen?

hebben jullie misschien ideetjes?
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Stosh »

Dag Hylke,
Gaan de klepjes op en neer als het vacuümslangetje wel is aangesloten op de Hypercharger?
En die 57 pilotjet kan zeker niet kloppen! Pilotjet is die dunne lange sproeier.

Als je een dynokit hebt zou ik gaan voor:
Main jet 170
Pilot jet 37,5
PMS 3 slagen open

Nu moet de motor indien warm netjes stationair lopen.
Bij direct gas geven mag de motor niet inhouden maar direct reageren op het gas.
Is dit niet het geval dan moet de naald omhoog, beginnen met een extra ringetje
Zo kan je zonder dynojetbank al een heel eind in de richting komen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Afbeelding
Hier even beeld bij het geluid. En ga er maar van uit dat je met de gegevens die Stosh hier verstrekt een uitsteken uitgangspunt hebt, mits alles verder in orde is.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

wat voor een uitlaat zit erop????? Als die echt open is dan is de hoofdsproeier veels te klein en de pilot te groot
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Stosh schreef: 10 nov 2018, 16:01 Dag Hylke,
Gaan de klepjes op en neer als het vacuümslangetje wel is aangesloten op de Hypercharger?
En die 57 pilotjet kan zeker niet kloppen! Pilotjet is die dunne lange sproeier.

Als je een dynokit hebt zou ik gaan voor:
Main jet 170
Pilot jet 37,5
PMS 3 slagen open

Nu moet de motor indien warm netjes stationair lopen.
Bij direct gas geven mag de motor niet inhouden maar direct reageren op het gas.
Is dit niet het geval dan moet de naald omhoog, beginnen met een extra ringetje
Zo kan je zonder dynojetbank al een heel eind in de richting komen.
Dank voor jullie antwoorden.
Zeker gaan de klepjes bewegen, wanneer de vacuum slang gemonteerd is op de hypercharger welke vanaf het inlaaspruitstuk komt.
Dan loopt de motor dus zwaar en beroerd,trilt het hele blok. wanneer ik dat slangetje loskoppel loopt de motor echt stukken rustiger, minder bokkerig, gewoon kalm. en loopt ook het stationair toeren tal op, en reageerd de motor goed op het gas.
Maar mijn motor reageerd totaal niet op de CO-schroef (PMS) ik kan het gewoon dichtdraaien zonder resultaat.

Ik heb de motor zo gekocht, ook is de motor vroeger afgesteld door Ruud Frederiks op de bank, daar heb ik een uitdraai van gekregen. hoelang dat geleden is weet ik niet. misschien is er ondertussen iets veranderd voor de vorige eigenaar.

Ik heb:
160 Mainjet
57.5 starterjet
De pilotjet, weet ik niet. staat niks op de bovenkant.
De naald weet ik ook niet, maar die is wel verstelbaar zitten stuk of 5 gleufjes aan de bovenzijde van de naald.

Kan het ook zijn dat de sproeiers en naalden wel goed zijn, maar dat er ergens iets mis is met de carburateur?
is er iets wat ik kan testen. Gezien dat ik het vacuumslang afkoppel dat dan de motor wel goed draaid, heb ik het idee dat de motor juist graag mee lucht wil, maar op een bepaalde manier niet krijgt.

Ik wil even proberen om zonder luchtfilter, en zonder hypercharger de motor te starten, en dan even kijken of de motor dan ook geageerd op de co-schroef.

Ow trouwens, er zit ook een open demper op een vance & Hines long

jullie nog ideeën?
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Reef »

Hey Rossie (nr 46?),

Ik heb deze problemen ook gehad en dankzij de tips van de mannen hierboven opgelost. Dit zijn de absolute kenners in onze club. De samenstelling 160 main en 57,5 starter is echt niet kloppend, dus heel knap dat ze dit op die manier hebben afgesteld echter dit betekent niet dat het goed is. Ik zou je dringend willen adviseren om eerst de afstelling te proberen die Stan voorstelt en dan de rest zoals afstelling luchtfilter etc.... Je hebt best kans dat als je deze afstelling beter maakt de oplossing/probleem waar je tegenaan loopt opgelost wordt.

Ps:

Een blok dat te warm loopt (dus arm staat afgesteld en die kans is volgens mij heel groot met jouw combi sproeiers/jets) vanwege een slechte afstelling kan echt schadelijk zijn op termijn. Een blok dat te ‘rijk’ staat afgesteld is minder problematisch, alleen wat duurder rijden ;)
0
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1199
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Bartman »

Als je met open pijpen en een hypercharger rijdt dan zou ik gaan voor hoofd sproeier 200 en de pms schroef 3 a 3,5 slag open.Hier rijdt ik al een jaar of 8 mmee en gewoon 1 op 20
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

k ben weer iets verder,

PROBLEEM
Ik heb gisteren de hypercharger eraf gehaald, motor loop dan iets beter stationair. Ik denk dat het komt doordat de motor dan misschien iets beter lucht krijgt. (bij te rijk lopen, zie onderstaand)

Het probleem wat ik heb is er nog steeds. Ik kan namelijk mijn PMS schroef helemaal dichtdraaien zonder dat er iets gebeurd.
Wanneer ik de PMS schroef eruit haal kan ik mijn motor niet meer starten, en dat hoort denk ik ook zo.

Nu heb ik even de PMS schroef goed bekeken. Ik ben bijna van mening dat dit niet de goede PMS schroef is, omdat hier geen mini puntje op zit. Het einde van de schroef is gewoon een staafje van 10mm lang bij 1mm dik. (geen puntje, geen kegelvormpje) volgens mij past dit nooit in het super kleine gaatje in de carburateur waar dit naar mijn idee in hoort. (dus dicht niet af) waardoor hij rijk loopt?

Ik heb ook nog een Suzuki Intruder, ik heb deze PMS schroef ook bekeken, en wat een verschil met de Wildstar. Deze PMS schroef eindigt wel in een heeeel klein puntje van 0.05mm, en de vorm is wel een kegeltje te benoemen wat einigd op een dikt van 0.05 mm.

SPROEIRER-SETTING:
Nu zegt Reef, dat mijn setup niet goed is.
Ik heb namelijk:
160 main
57.5 Starter Jet.
Pilotjet = nog standaard iets van 35-37 volgens mij.


Maar als ik het boekje erbij pak, dan is standaard 165main en 57.5 voor starterjet toch?

Nu lees ik bovenstaand dat ik best een grotere main- sproeier kan installeren 190-200? En wat moet ik dan met die starter-jet?

Waar kan ik dit kopen?
Zijn er ook leden bij de club die onderdelen verkopen voor de Wildstar?
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

misschien kun je een foto plaatsen van de PMS schroef
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

rebel57 schreef: 12 nov 2018, 11:00 misschien kun je een foto plaatsen van de PMS schroef

ik hoop dat het lukt hieronder wat fotos.
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... MsYdtDMfR3
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... 9hAiaZe49x
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... t1TMrrFm56
Plaats reactie