Motor lekt benzine
Re: Motor lekt benzine
Ik ben bezig met het overzetten van de sproeiers van de ene carburateur naar de ander. Nu heb ik bij de oude carburateur de carburator heater screw losgedraaid en blijkt dat deze onderaan bij het schroefdraad is afgebroken. Kon hem met de hand losdraaien dus mijn vermoeden is dat dit al zo was voordat ik eraan heb gezeten. Nu zit er aan de andere kan precies dezelfde bout 12v 30w....als ik ga zoeken naar foto’s en kijk in het manual van de wildstar en roadstar (zijn dacht ik dezelfde carbs) dan zie ik daar niet 2 dezelfde bouten zitten....op die van de roadstar zit er een buisje of iets dergelijks...kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Zal proberen straks ff foto te plaatsen...
0
Re: Motor lekt benzine
Ben er al achter, blijkbaar zitten er 2. Tenminste als ik op Google zoek dan lijkt het daarop....iemand toevallig zo’n ding liggen?
0
Re: Motor lekt benzine
1e foto: de foto van mijn carburateur. Er zitten 2 carburator screws in. De linker is schroefdraad van afgebroken en dat deel zit nog in de oude carburateur. Nu vroeg ik me af hoe dat zit.
Foto 2: carburateur van een roadstar (komt uit roadstar werkplaatsboek). Ik dacht eigenlijk dat de roadstar en de wildstar dezelfde carburateur zouden hebben, maar bij de carburateur van de roadstar zit een ‘staafje’ en geen heater screw.
Foto 3: foto van pagina uit werkplaatshandboek wildstar....daar zie je bij nummer 10....2 stekkertjes, voor de carburateur heater, breed stekkertje op plaatje om de schroef en eentje op de schroef zelf. Zoals je ziet heeft mijn carburateur twee heater schroeven...ik heb ook 3 stekkers.
Iemand enig idee hoe dit zit? Toch ergens een nieuwe heater schroef bestellen?
0
Re: Motor lekt benzine
Als ik zoek op heater screws xv 1600 zie diverse foto's van Roadstar carburateurs waar maar 1 heater screw in zit, maar wel twee plaatsen zijn voor heater screws. Ik zou het gewoon doen met 1 screw, dus 1 x rond stekkertje en 1 x plat stekkertje. Voor de rest zou ik me focussen op het wisselen van pilot jet en main jet en de zaak weer dicht schroeven.
Had sowieso van deze screws af gebleven.
Op de foto van het manual zie ik op de plaats van de tweede screw een slangaansluiting. Dit heb ik op mijn Roadstar niet zitten
Had sowieso van deze screws af gebleven.
Op de foto van het manual zie ik op de plaats van de tweede screw een slangaansluiting. Dit heb ik op mijn Roadstar niet zitten
Re: Motor lekt benzine
DAt zou dus betekenen dat 1 deel gewoon ‘open’ blijft. Ik had geen keus, moest deze schroef wel losmaken want op de ‘nieuwe’ carb zat deze niet. Maar jij denkt dat het geen kwaad kan?knutselsmurf schreef: ↑02 okt 2018, 18:54 Als ik zoek op heater screws xv 1600 zie diverse foto's van Roadstar carburateurs waar maar 1 heater screw in zit, maar wel twee plaatsen zijn voor heater screws. Ik zou het gewoon doen met 1 screw, dus 1 x rond stekkertje en 1 x plat stekkertje. Voor de rest zou ik me focussen op het wisselen van pilot jet en main jet en de zaak weer dicht schroeven.
Had sowieso van deze screws af gebleven.
Op de foto van het manual zie ik op de plaats van de tweede screw een slangaansluiting. Dit heb ik op mijn Roadstar niet zitten
0
Re: Motor lekt benzine
Heb net even onder mijn Roadstar Carb gekeken, is gewoon een open gat, zit niks in, wel schroefdraad. Dus niks aan doen, de ene gewoon aansluiten. Als je het niet vertrouwd, M10 boutje met een rubber ring er tussen er in draaien. Maar het is een dichte ruimte, dus daar gebeurt niets.
Re: Motor lekt benzine
Wel zou ik het gat afdichten als je zeker bent dat hier de brandstof uitkwam. Dit gat zat dicht met de verwarmingsplug.
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Re: Motor lekt benzine
Daar kwam de brandstof niet uit, Bart, daar zit normaal nog een verwarmingsplug in. En die staan nooit in contact met de brandstof. De benzine kwam via de carb, spruitstuk, kleppen, cilinder uiteindelijk door de uitlaat er uit. Het normale circuit zal ik maar zeggen, maar dan te veel!!
Zit hem zeer waarschijnlijk in de vlotterstand of een niet goed sluitende needle valve /needle valve seat, dat dingetje wat aan de vlotter hangt.
Zit hem zeer waarschijnlijk in de vlotterstand of een niet goed sluitende needle valve /needle valve seat, dat dingetje wat aan de vlotter hangt.
Re: Motor lekt benzine
De oude schroef heeft nog een deel schroefdraad...die ik die er tijdelijk wel weer op. Titte heeft misschien eentje voor me..doe ik die bij het treffen er wel op. Verwarmt die schroef de benzine of de carburateur zelf...
0