Motor lekt benzine

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Hulp gezocht,

De wildstar lekt benzine. Al sinds enige tijd roken wij een behoorlijk uitlaatlucht (dacht ik) in de garage. Niet echt acht op geslagen want dacht dat bekijk ik nar het eindtreffen wel. Nu liep de lucht echt de spuigaten uit en heb de motor in de nieuwe garage gezet. Tot mijn grote schrik plenst over al opeens benzine uit....lijkt zelfs uit de hypercharger vandaan te lopen.
Iemand een idee wat dit kan zijn. Heb zelf nog nooit de carburateur bekeken of zelfs de tank eraf gehaald....weet dus niet zo goed wat ik het beste kan doen. Hoe dan ook kan ik op deze manier niet naar het eindtreffen met de motor. :huilen:
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Ouweruiter »

Barst Ralph,....jij was nou net één van de personen die ik hoopte te gaan ontmoeten op het eindtreffen! Ik wilde je verbouwde en verbrede achterkant van dichtbij zien. Ik ben overigens géén lid van de club, maar een regelmatige bezoeker van dit forum. Er zit, denk ik, niet veel anders op als de kap van de brandstofpomp eraf te halen en met een zaklamp de leidingen te volgen tot aan de carb. Heb je niet ergens vocht of waterige vettigheid gezien op het blok?
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Nee, het is de carburateur denk ik....vlotter denk ik. Nadeel is alleen dat ik daar nog nooit iets mee gedaan heb. Vooral als ik de motor rechtop zet komt het overal vandaan lopen....
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Komt met bakker uit de luchtfilter als ik hem rechtop zet dus ga de hypercharger loshalen en dan de vlotterbak loshalen. Kijken of de vlotter blijft hangen waardoor de boel niet afsluit. Mocht dat niet lukken dan ga ik proberen de tank eraf te halen.
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Ouweruiter »

Klinkt logisch Ralph!

Ik heb voor deze Wildstar een 40 jaar oude Harley Electra Glide gehad, die op een gegeven moment ook als een malle benzine begon te lekken vanuit de overloop. Ik heb toen de carb eraf gehaald, het vlotterhuis verwijderd en ontdekte er een aardige laag smurrie onderin. Smurrie weggehaald, vlotterhuis gereinigd, kanaaltjes doorgespoten met een compressor, vlotternaald weer terug en nooit meer lekkage gehad. Het was trouwens wel zo dat als ik de benzinekraan dicht gedraaid had, het lekken over was. Als dat bij jou ook zo is, dan is het vrijwel zeker een vlotternaald die de boel niet helemaal afsluit.
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Ouweruiter »

...en bij mij was het luchtfilter toen ook behoorlijk "vet".
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Grote Wim »

Ook pas gehad bleek de vlotter te zijn. Opgelost door Leon werk nu prima 👌 lucht is weg.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1199
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Bartman »

Ralf. De tank is er zo vanaf. Dashboard eraf 3 boutjes voor het gemak de twee stekkertjes los kan de teller op de werkbank. Benzineleiding loshalen bij de kraan. Kraan eerst dicht draaien.M6 bout aan de achterkant tank loshalen.
De tank iets naar achter trekken en dan de tankontluchting voor/rechts loshalen is een zwart slangetje. Hierna de tank schuin omhoog naar achter trekken. Zit voor in rubbers binnen de tank. In de tunnel.
Dan kom je nodmg 1 draad tegen van de tankmeter deze loshalen ,en dan de tank eraf pakken.
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Met behulp van Leon (telefoon) alles eraf. Vanavond nieuwe carb monteren. Lang leve mijn koopverslaving van 2 jaar gelden want wie heeft nou zomaar een carb liggen nietwaar? Hopelijk vernaggel ik daar het schroefdraad van de vlotterbak niet van zoals bij de oude en is deze in goede staat. De benzine kwam gister gewoon met bakken uit de uitlaat zetten....compleet nieuwe ervaring kan ik je vertellen. Niet de beste ervaring ook kan ik je vertellen
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Kokkie »

Maak effe een filmpje als je m start ;)

(Zonder dollen.....wel voorzichtig he...en buiten!)

Tot vrijdag,

Kokkie
0
Plaats reactie