Motor lekt benzine

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Kokkie »

En...als ik er zo over nadenk, de benzine is dus via carburateur, verdeelstuk, cilinders, uitlaatlaatpoort in je uitlaat gekomen.
Misschien heb je nu ook benzine in je motorolie zitten, (lekkend tussen cilinderwanden/zuigerveren) weet niet of dat kwaad kan.
Zal niet zoveel zijn omdat je zuigerveren natuurlijk ook nog wel wat tegenhouden.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Ouweruiter »

Voor mijn beeldvorming (ik heb ruim 20 jaar een ouwe Harley gehad): heeft de carb. van een Wildstar geen overloop waardoor de benzine bij slecht sluiten van de vlotternaald of slecht functioneren van de vlotter zelf, via een slangetje eruit gegooid kan worden? Als ik het verhaal van Ralf zo ‘s volg, dan gaat door de zwaartekracht, waarbij de tank als een soort ouderwetse watertoren fungeert, de benzine vloeibaar dwars door het blok!
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Het verhaal wordt steeds enger. Als dit allemaal kloot dan ben ik er zeker niet met de motor vrijdag
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Ouweruiter »

Zo erg Ralf??
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Nou, tot aan vandaag heb ik de hoop dat met het vervangen van een carburateur ik de motor wel weer kan ‘ genezen’. Maar als ik voorgaande verhalen hoor van kokkie onder andere over benzine in het blok bij de olie dan impliceert dit volgens mij dat als dit zo is het alleen wisselen van een carburateur niet de oplossing gaat zijn :nopompom: :verdrietig:
0
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Jaap »

Gewoon een vlotter reparatie setje bestellen Ralph. Een andere carburateur vraag waarschijnlijk ook weer om nieuwe afstelling.
0
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Jaap »

Ennuh, monteren van zo'n setje is niet veel werk.
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Kokkie »

Reef schreef: 02 okt 2018, 12:54Maar als ik voorgaande verhalen hoor van kokkie onder andere over benzine in het blok bij de olie dan impliceert dit volgens mij dat als dit zo is het alleen wisselen van een carburateur niet de oplossing gaat zijn :nopompom: :verdrietig:
Hee vriend....ik wil je niet bang maken hoor, en ik ben zeker geen expert. Ik schreef al "weet niet of dat kwaad kan"... Misschien kunnen Stosh, Knutsel, Rebel of iemand anders hier iets zinnigs over zeggen...

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Reef »

Weet ik hoor kokkie. Heb ook al contact met Leon. Heb liever dat alles op tafel komt dan dat ik op de motor stap en de bmotor aan gort rijd ;)
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Motor lekt benzine

Bericht door Kokkie »

:top:
Ennuhhh... het weekend wordt vast heeel gezellig, ook als je de ride-out niet (op de motor) mee kan rijden. Das natuurlijk wel heeeeel zuur, maar daar drinken we ons wel overheen. ;)

Kokkie
0
Plaats reactie