Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
Oververhit???
Re: Oververhit???
Bij mij waren de bobines tijdens het doormeten ook goed, maar zo gauw het vochtig werd viel er 1 uitJoep schreef: ↑02 sep 2018, 20:21AIS zit er nog op...knutselsmurf schreef: ↑01 sep 2018, 23:17 Joep, heb jij je AIS verwijderd? Controleer even of je afsluitplug goed afsluit. Daar zou mogelijk een vacuumlek kunnen ontstaan. Ik vind het zo vreemd dat het hier 1 cilinder betreft, carb bedient beide cilinders. En in het hele verhaal plotseling een onbegrijpelijke elektrische storing komt ook zelden voor.
Ik snap het ook niet. Vanmorgen pilot screw op 2,5 gezet ipv 3,5, en het lijkt duidelijk erger.
Dus alleen bij stationair soms een stuk of 6-8 slagen op 1 cylinder, en dat dan soms wel, soms niet. Motor hoeft niet superwarm te zijn, maar bij de eerste 10 minuten rijden heb ik geen problemen.
Het enige wat ik dus nog niet aangepast heb aan de de carb, is de needle valve. Zou dat het kunnen zijn dat hij daardoor bij laag vacuum nét te weinig brandstof krijgt bij laag toerental??
bobines allebei nagenoeg dezelfde weerstand gemeten, dan moeten ze toch goed zijn?
0
SREU #0004
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Re: Oververhit???
kan moeilijk beoordelen of het steeds dezelfde cylinder is...knutselsmurf schreef: ↑02 sep 2018, 20:32 Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
zou handig zijn als ik een setje "goede" bobines kan lenen van iemand...maar dat wordt lastig vrees ik...
Re: Oververhit???
Ik heb een setje liggen, die kan he wel ff lenenJoep schreef: ↑02 sep 2018, 21:44kan moeilijk beoordelen of het steeds dezelfde cylinder is...knutselsmurf schreef: ↑02 sep 2018, 20:32 Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
zou handig zijn als ik een setje "goede" bobines kan lenen van iemand...maar dat wordt lastig vrees ik...
0
SREU #0004
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Re: Oververhit???
Bij jou jan hij misschien lekken als hij warm is,.
0
SREU #0004
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Re: Oververhit???
Dinsdagmiddag, kan het wel, ff overleggen.laten we morgen ff afspreken hoe laat het dinsdag gaat worden. 0655183603
0
SREU #0004
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Re: Oververhit???
Oeps te lang geleden maar de motor starte soms prima liep even en ging toen beroerd lopen maar ik heb er ook behoorlijke afstanden mee kunnen rijden voordat de motor naar 1 cilinder ging. De ANWB ontdekte dacht dat het wel eens de bobine kon zijn had er even een tijdelijke aangehangen en toen liep die weer als een zonnetje. Op zijn advies er nieuwe opgezet en het probleem was over.