Oververhit???

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door knutselsmurf »

Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Bikkel »

Joep schreef: 02 sep 2018, 20:21
knutselsmurf schreef: 01 sep 2018, 23:17 Joep, heb jij je AIS verwijderd? Controleer even of je afsluitplug goed afsluit. Daar zou mogelijk een vacuumlek kunnen ontstaan. Ik vind het zo vreemd dat het hier 1 cilinder betreft, carb bedient beide cilinders. En in het hele verhaal plotseling een onbegrijpelijke elektrische storing komt ook zelden voor.
AIS zit er nog op...

Ik snap het ook niet. Vanmorgen pilot screw op 2,5 gezet ipv 3,5, en het lijkt duidelijk erger.
Dus alleen bij stationair soms een stuk of 6-8 slagen op 1 cylinder, en dat dan soms wel, soms niet. Motor hoeft niet superwarm te zijn, maar bij de eerste 10 minuten rijden heb ik geen problemen.
Het enige wat ik dus nog niet aangepast heb aan de de carb, is de needle valve. Zou dat het kunnen zijn dat hij daardoor bij laag vacuum nét te weinig brandstof krijgt bij laag toerental??

bobines allebei nagenoeg dezelfde weerstand gemeten, dan moeten ze toch goed zijn?
Bij mij waren de bobines tijdens het doormeten ook goed, maar zo gauw het vochtig werd viel er 1 uit
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

bikkel schreef: 02 sep 2018, 21:39 Bij mij waren de bobines tijdens het doormeten ook goed, maar zo gauw het vochtig werd viel er 1 uit
ik ben een mooiweer rijder, dus dan kan ik deze afvinken... :4: hoop ik....
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

knutselsmurf schreef: 02 sep 2018, 20:32 Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
kan moeilijk beoordelen of het steeds dezelfde cylinder is...
zou handig zijn als ik een setje "goede" bobines kan lenen van iemand...maar dat wordt lastig vrees ik...
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Bikkel »

Joep schreef: 02 sep 2018, 21:44
knutselsmurf schreef: 02 sep 2018, 20:32 Is wel herleidbaar.Bij laag toerental is de spanning lager als bij vol gas. Is het altijd dezelfde cilinder? Dan is de juiste bobine ook zo gevonden. En dat is een storing per cilinder, brandstof niet.
Hoop oprecht dag dit het probleem gaat oplossen.
En dat je beide bobines hetzelfde meet, koud, niet in bedrijf wil niet meteen zrggen dat ze ondr belasting nog steeds dezelfde weerstand hebben.
kan moeilijk beoordelen of het steeds dezelfde cylinder is...
zou handig zijn als ik een setje "goede" bobines kan lenen van iemand...maar dat wordt lastig vrees ik...
Ik heb een setje liggen, die kan he wel ff lenen
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Bikkel »

Joep schreef: 02 sep 2018, 21:41
bikkel schreef: 02 sep 2018, 21:39 Bij mij waren de bobines tijdens het doormeten ook goed, maar zo gauw het vochtig werd viel er 1 uit
ik ben een mooiweer rijder, dus dan kan ik deze afvinken... :4: hoop ik....
Bij jou jan hij misschien lekken als hij warm is,.
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

bikkel schreef: 02 sep 2018, 22:32
Ik heb een setje liggen, die kan he wel ff lenen
zou geweldig zijn!! schikt het toevallig als ik morgenmiddag of dinsdagmiddag even langs kom??
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Bikkel »

Dinsdagmiddag, kan het wel, ff overleggen.laten we morgen ff afspreken hoe laat het dinsdag gaat worden. 0655183603
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

prima! ik bel je morgen...
0624449774
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Leen »

Joep schreef: 02 sep 2018, 20:23
Leen schreef: 02 sep 2018, 17:51 Dat probleem heb ik ook eens gehad, toen ik nog een W* bezat, een van de bobines was aan het klote deze vervangen en het probleem was opgelost.
dus jij had ook alleen bij stationair dat er 1 cylinder mee stopte? of ook bij hoger toerental?
en ook weerstand gemeten van de bobines?
Oeps te lang geleden maar de motor starte soms prima liep even en ging toen beroerd lopen maar ik heb er ook behoorlijke afstanden mee kunnen rijden voordat de motor naar 1 cilinder ging. De ANWB ontdekte dacht dat het wel eens de bobine kon zijn had er even een tijdelijke aangehangen en toen liep die weer als een zonnetje. Op zijn advies er nieuwe opgezet en het probleem was over.
Plaats reactie