carburator/luchtslangetjes

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tony
Gast
Reactions:

carburator/luchtslangetjes

Bericht door Tony »

Hallo,
Deze zomer eindelijk eens tijd gevonden om mn Wilstar 1600 (bj 2000) eens deftig onder handen te nemen. Stationair draaien zonder "choke" lukte niet meer en bij lage toerentallen draaide de motor onregelmatig. Tevens viel, bij een korte ruk aan de gashendel, de motor gewoon stil.
Met behulp van een youtube filmpje de carburator volledig uit elkaar gehaald. De acceleratiesproeier, pilot sproeier en één van de luchtsproeiertjes zaten volledig dicht (eigenlijk een wonder dat de motor uberhaupt nog draaide). Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om alle dichtingen, o-ringen en vlotternaald+zitting te vervangen (setje kost slechts 26 euro). Na montage draaide de motor terug perfect.
Echter in mijn enthousiasme bij het demonteren een aantal dingen vergeten te noteren. Nu heb ik twee luchtslangetjes waarvan ik niet 100% weet als ze correct aangesloten zijn:
-de carterontluchting (via achterste kleppendeksel) heb ik aangesloten achteraan op het luchtfilterhuis.
-het korte slangetje, afkomstig van de carburator, eveneens op het filterhuis (is eigenlijk gewoon een opening met de buitenlucht). Volgens het werkplaatshandboek (Amerikaans) loopt dit slangetje eerst naar een speedsensor ergens vooraan onder de tank en komt dan terug naar het filterhuis. Bij mij zit er echter geen speedsensor gemonteerd (misschien weggehaald door de vorige eigenaar of gewoon niet voorzien in Europa)
Klopt dit?

Mvg,
Tony
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: carburator/luchtslangetjes

Bericht door Stosh »

Het korte slangetje loopt inderdaad meteen naar het originele luchtfilterhuis.
En zoals beschreven zit de carterontluchting ook goed aangesloten op het luchtfilter.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Tony
Gast
Reactions:

Re: carburator/luchtslangetjes

Bericht door Tony »

Bedankt Stosh,
Daar moet ik me dan alvast geen zorgen meer om te maken.
Grtz,
Tony
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: carburator/luchtslangetjes

Bericht door knutselsmurf »

Ik denk niet dat je speedsensor verwijderd is. Daar zit ook geen vacuümslang op aangesloten. Ik denk dat je de AIS bedoelt.
Maar ook dan hoef je jezelf geen zorgen te maken.
Gebruikersavatar
Tony
Gast
Reactions:

Re: carburator/luchtslangetjes

Bericht door Tony »

Dag Knutselsmurf,
AIS heb ik er idd afgegehaald kort na de aankoop van de motor in 2006. Kan me helemaal niet herrinneren waar die afgebouwde troep allemaal mee verbonden was. Motor loopt nu prima dus zal ik me geen verdere zorgen maken.
Thx,
Tony
Plaats reactie