Remblokken achter na 11000 km op!

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillemV2
Gast
Reactions:

Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door WillemV2 »

Hallo beste Wilde collega's,

Ik heb in een luie bui mijn achterremblokken laten vervangen bij een gerenommeerde motorzaak.
Normaal doe ik alles zelf, maar deze keer kwam het even niet uit en dacht laat ik eens even luxe doen.
Na 11000 km dus de remblokken finaal op jaja ik weet het net op het ijzer en dat hoort natuurlijk niet.
Ik naar de motorzaak met prachtige showroom en personeel met mooie logo shirtjes/polo's aan en bestel nieuwe remblokken.
Dan vraag ik of zeg ik eigenlijk: "goh best snel dat ze op zijn" .
Antwoord was: " ja hoor kan best dat ze nu op zijn".
Even ter info: ik rijd relaxed tot stevig ( voor Wildstar begrippen dan ) met duo ,snelweg ,stad ,regen ,zacht aanremmen ,hard aanremmen, dus van alles wat.
Hoelang doen jullie nu met achterremblokken?
Nu natuurlijk zelf de blokjes er in gezet ( zuigers goed gangbaar enz en dat waren ze ook al goed gangbaar).
Ik rem eigenlijk altijd met voor en achterrem tegelijk en denk dat ik zo 70 / 30 knijp/trap.
Ik heb mij van de domme gehouden en vriendelijk "tot ziens" gezegd.
Alle andere motoren die ik heb gehad heb ik nauwelijks achterremmen gebruikt, behalve bij mijn Moto Guzzi le Mans 3 daar is de keuze er gewoon niet en wordt de boel verdeeld over voor en achter.
Ik heb dus geen achterrem km ervaring op deze manier haha.
Heel verhaal, maar in het kort: hoe lang gaan jullie achterremblokken mee?

Groet van een gelukkige Wildstarrijder (wat een geweldige motor).
WillemV2
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door Kokkie »

Na max 2 jaar, en dat is ongeveer 7000 km vervang ik de mijne, en dan is het ook nodig. Maar natuurlijk nog niet ijzer op ijzer.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
diesel
Gast
Reactions:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door diesel »

na 7000 km al versleten? is dat niet snel?
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door Kokkie »

diesel schreef: 16 jun 2017, 10:22 na 7000 km al versleten? is dat niet snel?
Dat zeg ik ook niet...dan vervang ik ze. 11000 en dan op ijzer is volgens mij niet ongewoon.
(Ik rijd ook in de bergen en met aanhanger)

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door knutselsmurf »

Hier kun je weinig concreet iets over zeggen. Ten eerste gebruiken we allemaal de achterrem verschillend, sommige niet of nauwelijks, de ander toch wel wat meer. Daarnaast is er ook nog verschil in kwaliteit en soort remblok. Een gesinterd blok gaat langer mee, maar dan slijt je schijf weer iets sneller.
Zelf gebruik ik de achterrem van beide motoren toch best wel "veel". Van de Roadstar, zoals Mike al eerder zei, in de bergen met aanhanger vrij intensief. Als ondersteuning van remmen op de motor bij de afdaling en wisselen met voorrem, om de temperatuur in de hand te houden.
Met de Blauwe vaak voor een bocht en op rotonde,s, om slepend te vertragen en omdat ik dan lekker aan het gas kan blijven melken.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik in het verleden niet zo op de kilometerteller lette als ik constateerde dat de blokken er weer aan toe waren. Ook ben ik niet echt merkvast, dus ook die verschillen spelen mee.
Nu heb ik dat allemaal wel in een Exel sheet staan.
De Blauwe heeft er nu 8450 km op zitten, remblokken achter net aan halverwege, denk ik. Wel gesinterde blokken, gewoon omdat die bij de klauw zaten
Gebruikersavatar
WillemV2
Gast
Reactions:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door WillemV2 »

Beste allemaal,

Afgaande op de reacties ben ik nu van mening dat dan die 11000 km voor achterremblokken als acceptabel moet worden gezien en bedank jullie hartelijk voor de respons hierover.

Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 71
Berichten: 1310
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door Joop »

Ik moet nieuwe blokken voor hebben, wat zijn de beste.........
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door knutselsmurf »

Zoveel blokken, zoveel meningen. Ik ben van mening, gewoon blokken er op zetten en het gewoon in de gaten houden. En dus op tijd weer nieuwe er op zetten.
Als je op ijzer zit ligt dat nooit aan de blokken maar aan achterstallig onderhoud en aandacht.
Gebruikersavatar
Firebird76
Gast
Reactions: 0
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2018, 18:02
Contacteer:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door Firebird76 »

Morning all,
Ik ga de remblokken op mijn Roadstar uit 2004 vervangen.
Bij mijn weten verschillen deze van de Wildstar.
Weet iemand of deze blokken gelijk zijn aan die van de warrior?
Alvast bedankt voor de hulp.
0
Don’t take yourself to damn seriously! :preek:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Remblokken achter na 11000 km op!

Bericht door knutselsmurf »

Klauwen, en dus blokken zijn van beide gelijk, Roadstar en Wildstar. Maar van de warrior weet ik het niet. Bedoel je Roadstar Warrior? Dat is wel een heel andsre motor als de Roadstar 1700. Even kijken op Yamaha OEM parts en dan de type remklauw vergelijken.
Plaats reactie