Als de motor goed reed toen hij uit de winkel kwam hoeft er niks afgesteld te worden. Afstellingen veranderen niet vanzelf.
Het enige wat invloed zou kunnen hebben op de afstelling is mogelijk de PMS schroef. Hebben meer leden soms wel storing mee.
Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
zit het AIS systeem er nog op? Hier kan namelijk ook een vacuüm lek ontstaan waardoor de motor onregelmatig loopt. Wat is de opstelling zoals uitlaten, luchtfilter of is alles origineel en wat voor bougies zitten er in want iridium kan namelijk ook deze storing geven.
0
SREU#0184
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Je kan eenvoudig het manifold controleren door met een lopende motor deze in te spuiten met WD40. Als het toerental dan verandert heb je een vacuum probleem.
Ik lees ook dat de carburateur eraf is geweest, misschien heeft de monteur deze niet voldoende in het rubberen manifold gemonteerd of de klem niet goed aangedraaid. Probeer dit eerst even !!!
\Gr Johan (Rebel)
Ik lees ook dat de carburateur eraf is geweest, misschien heeft de monteur deze niet voldoende in het rubberen manifold gemonteerd of de klem niet goed aangedraaid. Probeer dit eerst even !!!
\Gr Johan (Rebel)
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Even de update:
Vandaag heb ik mijn wildstar terug gehaald, Ik had hem teruggebracht naar de motorzaak en ze daar verteld dat hij echt bokte. Nadat de jonge monteur aan de kant geschoven werd kwam er nu de oudere (ervaren) monteur bij. Deze heeft test gereden en constateerde dat de motor veel te veel lucht kreeg met de open filter, waardoor hij arm ging lopen.
Ze hebben de luchtfilter gedeeltelijk dicht gezet en de carburateur opnieuw afgesteld. Vandaar dus opgehaald en flink stuk ermee gereden om te testen maar hij liep als een zonnetje! Zoo lekker heeft hij nog niet gelopen.
Dank allemaal voor de reacties en het meedenken. Ik ben inmiddels wel overtuigd en ga van het weekend de papieren op de bus doen om me aan te melden bij de club!
Vandaag heb ik mijn wildstar terug gehaald, Ik had hem teruggebracht naar de motorzaak en ze daar verteld dat hij echt bokte. Nadat de jonge monteur aan de kant geschoven werd kwam er nu de oudere (ervaren) monteur bij. Deze heeft test gereden en constateerde dat de motor veel te veel lucht kreeg met de open filter, waardoor hij arm ging lopen.
Ze hebben de luchtfilter gedeeltelijk dicht gezet en de carburateur opnieuw afgesteld. Vandaar dus opgehaald en flink stuk ermee gereden om te testen maar hij liep als een zonnetje! Zoo lekker heeft hij nog niet gelopen.
Dank allemaal voor de reacties en het meedenken. Ik ben inmiddels wel overtuigd en ga van het weekend de papieren op de bus doen om me aan te melden bij de club!
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Erg fijn dat het opgelost is! Blijft raar dat hij het een paar weken geleden pas is gaan doen of heb je het filter onlangs vervangen?
0
SREU#0184
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Waarom knijp je het luchtfilter af ?? Met de juiste sproeiers en naald is dat helemaal niet nodig. Nu haal je het voordeel weg van een open luchtfilter.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Ja ik vind het ook raar, maarja ik heb er natuurlijk daarvoor nog maar een paar keer op gereden zo lang had ik hem nog niet, dus misschien was het al wel.
Ze hebben het luchtfilter daar geknepen. Ze zijden dat dat nodig was om hem goed af te stellen. Ik heb er zelf helaas (momenteel nog) te weinig verstand van om dat soort dingetjes als afstellen met sproeier en naald te weten en of zelf te doen. Maar daar word aan gewerkt.
Ze hebben het luchtfilter daar geknepen. Ze zijden dat dat nodig was om hem goed af te stellen. Ik heb er zelf helaas (momenteel nog) te weinig verstand van om dat soort dingetjes als afstellen met sproeier en naald te weten en of zelf te doen. Maar daar word aan gewerkt.
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Misschien hebben ze niet de juiste spullen gehad en op deze manier toch een goed lopende motor willen afleveren. Maar zo hoort het natuurlijk niet, je mengsel afregelen met het knijpen van je luchtfilter. Daar zijn andere, lees betere manieren voor.Ik heb er zelf helaas (momenteel nog) te weinig verstand van om dat soort dingetjes als afstellen met sproeier en naald te weten
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
ja zoiets als in snelle Audi rijden met een klosje onder het gaspedaal
Bewijst maar weer de vakkennis van de gemiddelde motorzaak
Bewijst maar weer de vakkennis van de gemiddelde motorzaak
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.
Ja klopt, en dat bewijst het nu maar weer:
Ik wilde vanmorgen nog een rondje rijden dus ik de motor buiten gezet iets tussen de choke gestoken want die blijft niet open staan. Koud liep de motor voor geen meter, ik heb hem stationair warm laten draaien en toen shoke eraf..
Nou ik wilde wegrijden ik heb 1 blokje rondgereden en weer gelijk terug binnen. Bokken en stoten, haperen stilvallen onderweg en weer alleen starten met choke. Klappen uit de uitlaat. Er deugd gewoon niks van zo. Hij loopt echt iedere keer anders.
Ik weet het echt niet meer, het frustreert gewoon dat je veel geld betaald voor een motor dan ook nog om hem in orde te laten maken en dan is het tot 2 keer niks. En ik dus weer niet kan rijden.
Ik wilde vanmorgen nog een rondje rijden dus ik de motor buiten gezet iets tussen de choke gestoken want die blijft niet open staan. Koud liep de motor voor geen meter, ik heb hem stationair warm laten draaien en toen shoke eraf..
Nou ik wilde wegrijden ik heb 1 blokje rondgereden en weer gelijk terug binnen. Bokken en stoten, haperen stilvallen onderweg en weer alleen starten met choke. Klappen uit de uitlaat. Er deugd gewoon niks van zo. Hij loopt echt iedere keer anders.
Ik weet het echt niet meer, het frustreert gewoon dat je veel geld betaald voor een motor dan ook nog om hem in orde te laten maken en dan is het tot 2 keer niks. En ik dus weer niet kan rijden.