Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

Ik ga er niet meer mee terug naar de motorzaak ze hebben in mijn ogen niet de kennis in huis om het euvel op te lossen/ op een fatsoenlijke manier te vinden.
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

Ik wil morgen naar die Ruud Frédériks bellen, hopen dat ik daar snel teregd kan en dat hij het inderdaad kan vinden.
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

O en na verder te kijken zag ik ook tussen de 2 cilinders een kabel met 3 aansluitpunten los liggen die volgens mij op de carburateur past en een slang loslopen met klemmetjes die aan de andere kant aangesloten zit op de achterste cilinder.. word dit vaker gedaan of is dit ook slordigheid? Geen idee...
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

Ook zitter aan de zijkant van de carburateur een opening met schroefdraad erin. Betekend dit dat de zogenoemde pms schroef eruit gelopen is? Ik weet veel berichtjes in 1 keer achter elkaar maar het houd me bezig.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door knutselsmurf »

De driepolige witte driehoekige stekker is de aansluiting van de TPS, Throttle Position Sensor. Als die niet aangesloten is weet je CDI niet wat hij moet doen. De gegevens, die die stekker levert aan de CDI bepaalt wanneer er een vonk moet komen en hoeveel vervroeging er gewenst is. Zonder deze gegevens kan je motor ook niet normaal lopen en dat is op zeker de oorzaak van het beroerde lopen na de aanpassing.
Je PMS schroef zit niet aan de zijkant, maar vanaf het luchtfilter gezien aan de achterkant/onderkant van je carburateur. Dus die ben je niet kwijt, neem ik aan. Maar met de activiteiten van de motorzaak weet je het maar nooit.
Welke motorzaak was dit ??
Weten we als Star Riders bij welke motorzaak we ons gezicht niet moeten laten zien.
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

Aan de kabel zit geen witte stekker, er zitten 3 losse doorzichtige stekkertjes aan (2 vrouwtjes) en 1 ander soort stekkertje die volgens mij passen op de onderkant van de carburateur. Ik weet niet of dat de stekkertjes zijn de zogenoemde tps die jij bedoeld?
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Stosh »

De stekkertjes die loshangen zijn van de carburateur verwarming.
Die kan je er zo opsteken net achter de vlotterkamer
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Stosh »

Je mag je motor ook bij mij neer zetten ik kan er alleen in de avonduren aan werken. Dan moet je wel een keer op en neer maar weet wel zeker dat het goed komt.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door knutselsmurf »

3 losse is inderdaad niet de PMS. En via het steunpunt in Weelde gaat het wel goed komen, gegarandeerd!
Gebruikersavatar
Werner
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren Yamaha Wildstar.

Bericht door Werner »

Dan ga ik graag op het aanbod in, zou ik misschien vanavond al langs kunnen komen met de motor? Dan heb ik tijd om even mee te kijken. Alvast bedankt!
Plaats reactie