Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »

Dag Leon,

Bij deze....ik laat de standaard remschijf wat mij betreft gewoon zitten aangezien dat het meest makkelijk is lijkt me. Misschien iets minder mooi, maar ben bang dat er allemaal ditjes en datjes bij komen als ik de schijf verklein omdat dit er mooier uitzien, tenzij natuurlijk de te leveren energie binnen de norm valt ;)
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Reef »

Dag kennisgebrek,

Ik ben bezig met het verbreden van mijn achterwiel. Alles inmiddels in huis en bijna klaar. Zit alleen nog met de breedte van mijn belt en pully. Ik heb een versmalde pully die precies 30 mm breed is. Er is mij in mijn oor gefluisterd dat een belt van een 1700 zou passen, kan iemand dat hier bevestigen?

Heb al wat mensen gevraagd maar krijg helaas geen antwoord, misschien vertelde ik de verkeerde vragen, dus via deze weg nogmaals...
0
Gebruikersavatar
Dries
Member
Reactions: 84
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 nov 2008, 19:25
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Dries »

Ik rijd een Roadstar 1700 en de belt is 29 mm....
0
mvg
Gerard

:24:

SREU#0113

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Stosh »

Zal gebruikt moeilijk te vinden zijn maar zoals je al weet kan ik hem zo bestellen :24:
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Reef »

Stosh schreef:Zal gebruikt moeilijk te vinden zijn maar zoals je al weet kan ik hem zo bestellen :24:
Weet ik, had je inderdaad al gezegd via PB. Ik kan namelijk wel aan een belt komen van een 1700 voor de minder dan de helft van het geld van een nieuwe belt. Dries zegt dus dat zijn belt van zijn 1700... 29 mm is. Ik weet dat het belangrijk is om aan weerszijden ruimte over te houden. Nu vraag ik me uiteraard af of een halve mm per kant genoeg is, maar klinkt als erg weinig. Ik weet dat een mm ruimte aan weerszijden wel genoeg is.....weet iemand of een halve mm ook voldoende is?
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Reef »

Stosh schreef:Zal gebruikt moeilijk te vinden zijn maar zoals je al weet kan ik hem zo bestellen :24:
Ik weet dus wel iemand van de club die zegt dat hij hieraan kan komen.....
0
Gebruikersavatar
Broezer
Gast
Reactions:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Broezer »

Heb je al foto's van jouw project Reef?
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Reef »

Broezer schreef:Heb je al foto's van jouw project Reef?
Paar gemaakt, maar probeer ze erop te zetten....
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Reef »




Zo zit het remanker er origineel uit...




Dit is waar ik op dit moment mee worstel. De bolling van het het stuk waar de bout voor remklauw doorheen moet (gat verste van de as af) moet er nog verder vanaf geslepen worden want hij komt tegen de velg. Ik ben alleen bang dat het stuk dat overblijft wellicht niet sterk genoeg is om de krachten op te vangen die gegenereerd worden tijdens het remmen. Mijn gedachte is wel dat het zou kunnen aangezien ik de bout eerst door de gleuf heen laat gaan van het nieuwe stalen aansluitstuk voor het remanker. Mijn hoop is dat die bout, omdat hij ook aan de stalen plaat gemonteerd is genoeg sterkte heeft om de krachten van het remmen op te vangen.... Als iemand daar ideeen over heeft dan hoor ik dat graag!!



0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 420
Berichten: 3752
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Belt voor pully 30 mm breed

Bericht door Kokkie »

Ohhh shit Reef, op de laatste foto zie ik dat je de pully aan de verkeerde kant hebt gezet...das balen.. :kweenie: ;)

Kokkie
0
Plaats reactie