Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »

Klopt, dat ga ik passen als ik de brug terug heb :top:

Ik kan dat ding zo weer meenemen naar mijn werk en verder laten slijpen....
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »











De boel is klaar mbt stralen en coaten. Ik vind het er netjes uitzien. Ook het nieuwe remanker ziet er top uit. Ik heb de naaldlagers laten persen door motorplaza Groningen. Ik schrok alleen hoever ze de bus naar binnen hebben geperst. Kan iemand mij vertellen of het te ver is? De motorzaak vertelde mij, aangezien er een soort rand binnen in de buis zit, ze het lager tot daar hebben geperst omdat dit de logische gedachte is. Als ik kijk naar de lagers in mijn oude brug, dan zitten ze een stuk minder ver naar binnen. Nu kan het dus zijn dat in mijn originele brug de lagers niet goed zitten en bij deze nieuwe brug dus wel.....maar ja, het omgekeerde kan ook waar zijn. Ik weet het niet....iemand anders wel?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Ik had al wel een vermoeden dat hij te diep zat. De achterbrug van Pascal er even uit gehaald en dat is ook zo.
Als je naar de bus kijkt mag het lager alleen lopen op het gladde, verkleurde gedeelte aan het eind. Dat is afgedraaid op binnenmaat van het lager. Als ik nu naar de plaats van je lagers kijk gaat het geribbelde gedeelte deels in het lager lopen, gaat niet goed komen op deze manier.

Daarom kom ik niet zo vaak bij een motorzaak, denken soms te logisch. Had je de bus meegenomen, hadden ze het kunnen zien.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »

knutselsmurf schreef:Ik had al wel een vermoeden dat hij te diep zat. De achterbrug van Pascal er even uit gehaald en dat is ook zo.
Als je naar de bus kijkt mag het lager alleen lopen op het gladde, verkleurde gedeelte aan het eind. Dat is afgedraaid op binnenmaat van het lager. Als ik nu naar de plaats van je lagers kijk gaat het geribbelde gedeelte deels in het lager lopen, gaat niet goed komen op deze manier.

Daarom kom ik niet zo vaak bij een motorzaak, denken soms te logisch. Had je de bus meegenomen, hadden ze het kunnen zien.
Shit, hier baal ik dus van....ga je naar een motorzaak omdat je er vanuit gaat dat zij wel weten hoe het moet kom je dus bedrogen uit. Zou het haalbaar zijn denk je om met een lagertrekker het lager iets verder omhoog te halen of maak ik dan eerder het lager/de lagers kapot? Zou bijna terug gaan naar motoport om ze het te laten herstellen, want eigenlijk vind ik dat ze dit hadden moeten weten of klopt die gedachte niet?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Ja, die gedachte klopt wel, zij moeten dat weten. Als ze het niet weten moeten ze er een manuel op naslaan.
Aannames zijn niet van toepassing bij het sleutelen aan motoren, feiten tellen.
Mijn laatste ervaring met een motorzaak was ook een hele slechte, werd het balhoofdlager op moment gezet met een hamer en een beitel, terwijl alles nog gemonteerd zat. Was nota bene nog bij de Yamaha importeur, Gebben in Rogat.
Mijn Starterspin, het loslopen van mijn vliegwiel zeer waarschijnlijk omdat de andere motorzaak de bout niet gelocktite had.
Ik zeg voor hetzelfde geld herstellen.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »

Ik ga morgen gewoon terug en zeg inderdaad dat ze het op moeten lossen. Ben benieuwd hoe en of ze dat gaan doen...
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Neem je de bus mee, dan kunnen ze zien waar de lagers moeten zitten. Om de bus komt dus de ring en de stofkap. Jammer dat het nodig is.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Reef »

knutselsmurf schreef:Neem je de bus mee, dan kunnen ze zien waar de lagers moeten zitten. Om de bus komt dus de ring en de stofkap. Jammer dat het nodig is.
Ja, vind het ook jammer dat het nodig is. Zeker gezien het feit dat ik ervan overtuigd ben dat als je het goed wil doe je de lagers er helemaal uit moet halen en er nieuwe in moet doen. Ik geloof namelijk niet dat het goed zal zijn voor de lagers als je ze nu, op wat voor een manier dan ook, terug gaat proberen te tikken....
0
Gebruikersavatar
perry
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door perry »

Reef laat even weten hoe het opgelost wordt,ben daar wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Stosh »

Balen Reef ik hoop dat ze dit op kunnen lossen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie