benzinemeter

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door SkyZip »

Wat je meter doet klinkt niet goed, maar reservelampje aan na 250km klinkt wel goed en dan 13 liter tanken ... bijna 1:20 klinkt ook goed. Alleen die benzinemeter klopt niet. Ik neem aan dat dat door een sensor in de tank wordt gemeten, misschien is die niet goed?
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Thefons »

Die sensor in de tank heeft een stekkertje waarmee ie aan de kabelboom vast zit, probeer die eens met bijv contact spray op te schonen( of alleen al goed vastzetten kan helpen). Als dit niet helpt kun je um doormeten, als de waardes afwijken van de waarde uit het werkplaats handboek, dan moet je de sensor vervangen.
Het duurt na contactloos te zijn geweest wel altijd een tijdje voor ie weer goed aanwijst, maar dat is meestal niet veel langer als een 10tal km rijden
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Thefons »

Op de huidige motor weet ik het nog niet, heb er nu ca 120km mee gereden.... De roadstar hiervoor deed meestal 1:15. Veel stadsverkeer tussen amsterdam en haarlem elke dag. De wildstar daarvoor deed iets va 1:14 onder dezelfde omstandigheden. Zomers tijdens toerritten en zo schoten de gemiddelden omhoog door lange stukken met 80km/u
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Thefons »

Is het een wildstar? Of een ander type, ik heb nog ergens zo'n werkplaats handboek liggen om de waardes en de plek van die sensor op te zoeken...
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Thefons »

Ik zie op ebay een sensor voor een roadstar, die is bijna 90$. (Komen nog transportkosten bij). Wat je wel kunt zien is dat er een vlotter aan hangt, met een stangetje. Dat zou ook verbogen kunnen zijn? zie hier
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: benzinemeter

Bericht door Jaap »

Ik haal altijd tussen de 1:18 en 1:20. Omdat de tank van de motor af is geweest en waarschijnlijk verschillende keren over de kop is gegaan kan de vlotter die in de tank zit een opdonder hebben gehad. De vlotter van de Wildstar is op zich al een kwetsbaar onderdeel en al helemaal na zoveel jaren in een lege tank in allerlei posities. Is een behoorlijk kostbaar onderdeel (denk rond € 100.-) om te vervangen. Het vervangen op zich stelt niet veel voor. De tank moet er even af en hij moet zo goed als leeg zijn omdat hij op de kop moet liggen. Vlotter zit aan de onderkant van de tank.
0
Gebruikersavatar
Scruffy
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Scruffy »

Voordat je de boel gaat demonteren: Maak voor een paar uur de accupolen los om te re-setten. Heeft bij mij ook gewerkt.
Succes!
Gebruikersavatar
Scruffy
Gast
Reactions:

Re: benzinemeter

Bericht door Scruffy »

Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: benzinemeter

Bericht door Rebel57 »

Heb er nog wel een liggen, stuur me een pb als je belangstelling hebt
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brug
Member
Reactions: 76
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 feb 2010, 13:28
Contacteer:

Re: benzinemeter

Bericht door Brug »

rebel57 schreef:Heb er nog wel een liggen, stuur me een pb als je belangstelling hebt
als je hem "gevonden " had zou ik hem krijgen ?? weet je nog? :verdrietig:
0
Afbeelding
true love never dies
Plaats reactie