Dus een keerring besteld, de dunne O-ring en een borgplaat voor de pully.
Kappen er af, achterrem vastgezet en de moer van de pully los gedraaid. Vervolgens wiel gelost, belt ontspannen en de pully verwijderd.
En om te voorkomen dat na de reparatie er nog steed een druppel onder de (warme) motor ligt nog maar iets meer verwijderd om een goed schoon te maken.(wat een vette bende) De olie van de eindaandrijving afgetapt, komt nieuwe in en voorkomt dat die aan de verkeerde kan er uit loopt, daar waar je aan het werk bent.
Gaatje geboord in de oude keerring, parker in gedraaid en met de slaghamer de keerring er uit getrokken. Wordt de ligplaats in ieder geval niet beschadigd. Het er uit wippen met een schroevendraaier gaat niet altijd goed, zit aardig vast.
Ook kom je dan bouten tegen die aardig vast zitten. Zie dan meteen waarom!!
Even schoon borstelen en een likje vet kan dan geen kwaad.
Na alles weer schoon te hebben sleutelt het een stuk beter.
En dan in omgekeerde volgorde alles weer terug en vast.
Nieuwe borgplaat er tussen en ook die met 85nM weer vast. (achterrem weer vast gezet)
Daarna de belt weer op spanning, zorgen dat hij mooi in het midden van de achter pully loopt, remanker vast en aansluitend de olie op peil zetten.
Dus als je een keerring wilt vervangen, nu kun je het mooi zelf!!
Dus Herbert, hij staat er weer klaar voor. Het terug rijden laat maar even afhangen van het weer!!


En Hans, ga maar plannen wanneer je vering aangepakt kan worden.!!
