Even voorstellen

Nieuwe forumbezoekers stellen zich hier voor. Vertel in het kort iets over jezelf en je motorfiets.
Gebruikersavatar
Nicky
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2020, 19:45
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door Nicky »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Nicky, ik ben 32 jaar oud en ik woon in Dordrecht.
Sinds kort heb ik een Yamaha Wildstar 1600 en hij bevalt bevalt me prima!! Erg veel verstand van motoren heb ik helaas (nog) niet echt, maar de interesse is er wel:)

Helaas ben ik erg snel op een probleem gestuit. De laatste tijd start hij moeizaam maaaar.. dat is niet het enige..

Zodra ik in de derde versnelling zit, en ik trek het gas helemaal open, gaat ie een klein stukje vooruit maar dan al kort erna begint ie een beetje te pruttelen (gaat niet harder of zachter). Na twee seconden ongeveer is dat over en pakt ie zn volle vermogen weer en trekt hij hem goed door.

Reeds is daar naar gekeken bij een garage en zijn de bougies vervangen, luchtfilter vervangen en is de carburateur gecontroleerd die volgens de garage schoon was. Helaas was het probleem daarmee niet opgelost..

Ik hoop dat hier mensen zijn die hier positieve ervaring mee hebben zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik een mis koop begaan ben!

Met vriendelijke groeten,

Nicky
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Stosh »

Welkom op het forum Nicky,

Jammer dat je motor niet loopt en start zoals het zou moeten maar dat kan altijd opgelost worden.
Hoe staat je motor erbij? En dan bedoel ik wat voor uitlaten wel of geen aanpassingen aan de carburateur, AIS systeem nog aanwezig, origineel luchtfilter enz.
1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Nicky
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2020, 19:45
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Nicky »

Hoi Stan, dankjewel!

Over de aanpassingen, uitlaat en AIS heb ik werkelijk geen enkel idee. Volgens mij is de luchtfilter wel origineel. Beetje lastig, gebrek aan kennis is hier een groot nadeel voor mij.
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Stosh »

Stuur even een paar foto’s naar stanneman11@gmail.com van de zijkanten van je motor zo ook dat de uitlaat zichtbaar is dan zie ik het wel.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Royal Joop »

Welkom Nicky. De wildstar is normaliter een betrouwbare motor. Maar wellicht heeft de verkoper hem wat verwaarloosd of wat onhandig bij elkaar geknutseld.

Maar je bent hier voor technische informatie, gezelligheid en lekker toeren op jet juiste adres.
1
Afbeelding
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Nicky
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2020, 19:45
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Nicky »

Stosh schreef: 02 dec 2020, 15:41 Stuur even een paar foto’s naar stanneman11@gmail.com van de zijkanten van je motor zo ook dat de uitlaat zichtbaar is dan zie ik het wel.
Ik heb je een mailtje gestuurd! :top:
0
Gebruikersavatar
Nicky
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2020, 19:45
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Nicky »

Royal Joop schreef: 02 dec 2020, 16:43 Welkom Nicky. De wildstar is normaliter een betrouwbare motor. Maar wellicht heeft de verkoper hem wat verwaarloosd of wat onhandig bij elkaar geknutseld.

Maar je bent hier voor technische informatie, gezelligheid en lekker toeren op jet juiste adres.
Hallo Joop,

Ja precies dat heb ik vaker gehoord.
Dat had ik al in de gaten;) gezellig!
0
Gebruikersavatar
Doeknie
Star Friend
Reactions: 50
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 apr 2016, 12:21
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Doeknie »

Welkom Nicky je bent idd op het juiste adres
Ook ik heb er geen verstand maar de gabbers hier binnen de club wel en samen met hun kennis en wijsheid gaat dat wel goed komen
Ik woon net aan de andere kant van de Moerdijkbrug dus wie weet in het voorjaar 👍
2
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Bestuur
Reactions: 120
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Dutch »

Nicky welkom hier nog zo'n handigerd 😅
wordt snel lid dan krijg je er een hoop leuke ritten, top kennissen en gezellige dagen/avonden bij 💪😉
Groeten uit Utrecht👊
1
Afbeelding
Als je niet leeft, ben je ook al dood !!
Gebruikersavatar
Nicky
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2020, 19:45
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Nicky »

Dankje heren, gelukkig ben ik dus niet de enige😂
1
Afbeelding
Plaats reactie